Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Denne hestekuren, er det rett og slett en brutal cellebalansering? Slik jeg oppfatter det kan det neppe være uttørking som har knekt batteri #1 siden det har levd samme liv som #2 (bortsett fra evt før det ble tatt i bruk da).

Mulig jeg bør kikke på å aktivere ‘reconditioning’-funksjon på MPPT selv..

En annen ting er: Hvordan kan en oppdage dette i vanlig drift? Spenningovervåking har vel lite for seg (så lenge en ikke har tilgang til å overvåke på cellenivå)? En må nesten ha egen strømsensor pr batteri for å se om strømtrekk er jevnt da? I dette tilfellet har gjerne batteri #2 nesten foret både forbrukere og batteri #1 etter et visst uttak av Ah vil jeg tro.

Fantino

Fantino

Denne hestekuren, er det rett og slett en brutal cellebalansering? Slik jeg oppfatter det kan det neppe være uttørking som har knekt batteri #1 siden det har levd samme liv som #2 (bortsett fra evt før det ble tatt i bruk da).

Mulig jeg bør kikke på å aktivere ‘reconditioning’-funksjon på MPPT selv..

En annen ting er: Hvordan kan en oppdage dette i vanlig drift? Spenningovervåking har vel lite for seg? En må nesten ha egen strømsensor pr batteri for å se om strømtrekk er jevnt da? I dette tilfellet har gjerne batteri #2 nesten foret både forbrukere og batteri #1 etter et visst uttak av Ah vil jeg tro.

• Create New...