rolf1 Startet 5.April.2020 Link til dette innlegget Startet 5.April.2020 Teakdørken i min Askeladden 705 er lakket av tidligere eier. Ser ikke særlig bra ut i dag. Jeg ønsker å fjerne lakken og olje det. Har hørt mange forskjellige tiltak på dette. Varmluftspistol, duxola malingsfjerner, sandpapir osv. Noer her på forumet med gode erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Har god erfaring med varmluftpistol på 2 komp DD lakken på vår. Er jo noen timers jobb... Er det 1 komp er det mulig malingsfjerner funker, men det har jeg ikke prøvd. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
rolf1 Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Ok. Så sandpapir og eksentersliper vil du ikke anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Har nett fjernet mange lag med lakk,brukte varmluftpistol og ei god skrape,gjekk over teaken med sandpapir til slutt Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Ta det meste med varmluft før du sliper med eksentersliper. Bruk helst kittkniv od skyv lakken av. Det er mer skånsomt enn skrape. og mer effektivt da du varmer foran kniven samtidig som du skyver lakken av. Jeg har fjernet ganske mange kvadratmeter lakk på den måten. Jeg skjønner ikke hvorfor folk på liv og død skal bruke skrape . . Ellers er det svært mange som har ødelagt fin teak med olje . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
DR_Nelson Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 (redigert) Liberon Stripper tok jeg på hele innredningen av Valnøtt og teakgulvet. Har og prøvd Duxola men det gav en del mørke felter. Liberon stripper er mer skånsom mot treverket og virker kjappere. Må etterbehandles med Liberon møbelrens. Redigert 5.April.2020 av DR_Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rolf1 Svart 16.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 (redigert) Det ble eksentersliper med 40-papir. Mye arbeid og mye støv, men resultatet ble bra Redigert 16.April.2020 av rolf1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.