Jump to content

Bytte skroggjennomføring til vanninntak, motor

Whiskey

Recommended Posts

mawilu skrev 26 minutter siden:

Regner med at ventilene dine sitter i rommet under trappa du får mye jobb med tilpassing av ventil .Jeg ville brukt lik den som er montert

Ja er under trappa... Tar inntaket til do med det samme. Lurer på hvorfor det er der framme, og ikke i nærheten av dit vannet skal...

Baltic-pappa

Har du plass; velg Trudesign. Da slipper du bekymre deg for korrosjon og får ventiler du kan betjene med lillefingen selv etter flere år. Deres variant av sjøvannsintak er bare å bruke en vanlig gjennomføring der du skrur fast et deksel med riller over. Skiftet gjennomføringer og ventiler selv for noen år siden, limte gjennomføringene fast med fortykket epoksy. Blir som en del av skroget. Blir nok ikke til at disse trenger skiftest i min levetid tenker jeg:wink:

• 2 uker senere...

For meg ser det ut som om 90-graderen er skrudd ned i en muffe som så er skrudd ned i ventilen. Du kan nokså garantert greie deg med mindre dimensjon. Kan tenke meg at selve ventilen kan være 1 1/2  - 5/4 inch. Noe deromkring. Skaff deg et skyvelære og mål noen diametre. Skulle forbause meg om det ikke skulle være plass til Truedesign.

Hulda skrev 14 minutter siden:

For meg ser det ut som om 90-graderen er skrudd ned i en muffe som så er skrudd ned i ventilen. Du kan nokså garantert greie deg med mindre dimensjon. Kan tenke meg at selve ventilen kan være 1 1/2  - 5/4 inch. Noe deromkring. Skaff deg et skyvelære og mål noen diametre. Skulle forbause meg om det ikke skulle være plass til Truedesign.

Tror også Truedesign får plass her. Fordelen med Truedesign er at du kan kappe høyden på gjennomføringen, eller du SKAL kappe og ha riktig avstand mellom mutter og ventil for å holde deg innenfor spec, og da må man veldig ofte kutte. Uten støttekragen så tror jeg det skal være mellom 2 og 5mm blottlagt av gjennomføringen når ventilen er på plass. Mm ok jeg fra hukommelsen nå, men jeg mener det var det som stod der. Men gjør som Hulda sier, få tak i et skyvelære og mål litt. 

Redigert av Kjellg (see edit history)

Ja skyvelæret forsvant faktisk på vei til  båten ? sikker på jeg putta det i verktøykassa da jeg dro... Og øyemålet er ikke noe særlig, målte 16 cm rundt utsiden av gjennomførimgen med en hyssingstump, dvs 6.2" / 3.14 =~ 2", men mulig det ble bare surr ? men enig, 2" ser større ut, fortsettelse følger

Baltic-pappa

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...