Jump to content

Feste trepanel til glassfiber

Andrimner

Recommended Posts

Hei,

Jeg har et par trepanel som har løsnet fra festene sine som jeg vil reparere. Dette er nok en ganske enkel reparasjon, men det er første gang jeg forsøker meg på å reparere ting som har med glassfiber å gjøre, så jeg tenkte å høre med ekspertene her inne først.

20200402_214547.jpg.da826217d7f3fafaceaac3b832fc3489.jpg

Panelet til venstre (det hvite) ser ut til å ha vært festet i glassfiberen dere ser innenfor. Mens panelet til høyre igjen er festet i panelet til venstre. 

20200402_214538.jpg.17465e3304819567f9b62511a1252b2a.jpg

Skruen øverst ser ut til å være opprinnelig innfesting i glassfiberen.

Planen er altså å feste det hvite panelet i glassfiberen igjen, og så feste panelene i hverandre.

For den første delen har jeg skaffet West system epoxy:

https://www.maritim.no/west-juniorpakke

Jeg har lett litt rundt etter info om fremgangsmåte, og har funnet dette:

I korte trekk: Bore opp hullet, lage en "ball" med glassfiber og epoxy, dytte inn, og så "sparkle" over med epoxy til det blir jevnt. Vente til det størkner, deretter bore opp med vanlig bor og skru inn skruen igjen. 

Deretter, når det hvite panelet sitter fast, er tanken å fylle igjen skruehullene i kortsiden av det panelet med sagmugg og trelim, borre opp, og så skru inn det andre panelet igjen. 

Høres dette ut som en fornuftig plan? Eller ville dere gjort det annerledes? Andre metoder/produkter?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...