stian22i Startet 5.April.2020 Link til dette innlegget Startet 5.April.2020 Hei. Er det noen vet riktig størrelse på o ring til olje kjøleren på en D636? Jeg målte meg til 56mm fra de gamle ringene men syns det ser litt stort ut. Trur det skal være 54mm men vil være sikker. Noen som vet dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfnugg Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 I foreksmpe OttoOlsen sin katalog finner du vanlige dimensjoner for ringspor, slik at du kan bestemme ringstørrelsen etter sporet. http://www.oo.no/katalog/ Gå til Tetninger Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Hvis de er brune, eller Orange lignende, er de litt spesielle. Du bør ikke bruke en vanlig svart o-ring. Regner med at det er til den type varmeveksler med integrert oljekjøler? Hadde lekkasje der på en av mine gamle BMW motorer. Ikke enkelt å få tett igjen. Fikk tilsendt o-ringer fra en BMW forhandler i Canada. Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 5.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Ja, det er dem? Viton ringer. På vann/vann veksleren er det vanlig NBR ringer. Og ja integrert oljeljøler. Skjønte ikke stort av dem regningene hos Otto olsen? Men stemmer bra med 54mm når jeg måler i ringsporet på kjøler. Hverfall når jeg sammenligner med vann/vann kjøleren der o ringene sitter fint. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Er 99 % sikker på at de er 54 x 3 mm, kjøpte av http://www.mits.no/, www.mits.no Gamle Ramnesvei 30A 3170 Sem 33 33 32 50 Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Takker. Da er nye o ringr bestillt? Sitér dette innlegget Link to post
AndreasOO Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Hei, Har akkurat demontert varmeveksleren på min D636 og tenkte jeg skulle bytte både de 2 svarte o-ringene på vann/vann siden og de 2 orange o-ringene på vann/olje siden. Var det riktig o-ringer du fikk tak i hos Mits.no ? Fikk du noe varenummer? Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 20.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2020 Hei. Jeg bestilte dem hos Tess. Men kommer ikke hjem fra jobb i nordsjøen før til torsdagen. Så vet ikke om dem passer før det. Kan gi deg en oppdatering da? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Her har du ihvertfall de originale delenummerne. Vet ikke om det hjelper noe. Jeg bestilte de rett fra V12 Engineering. Sitér dette innlegget Link to post
AndreasOO Svart 30.April.2020 Link til dette innlegget Svart 30.April.2020 stian22i - fikk du o-ringene fra Tess? Var innom de her om dagen, men de var usikre på om de hadde riktig størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 30.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2020 Andreas00 - Hei, beklager glemte bort å legge inn resultat her. Ja, dem fikk tak i. Jeg har montert og kjørt motoren et par timer nå på tomgang og litt turtall. Alt holder tett. Skal ta bilde av posen med varenummer imorra. Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 2.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Hei. Her er bilde av o ringene, med varenummer fra Tess. Dem er ikke røde som dem originale er. Men er samme type gummi i dem. Bare et annet merke. Sitér dette innlegget Link to post
AndreasOO Svart 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 Så bra, da skal jeg bestille meg noen nye jeg også. Fikk du også de 2 svarte på vannkjøleren på Tess? Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 Ja det gjorde jeg. Dem er NBR gummi da. Kjøpte også til intercooleren. Vil du ha nummer på disse også? Sitér dette innlegget Link to post
AndreasOO Svart 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 Har du nummeret på både de 2 svarte til vannkjøleren og de til intercooleren hadde det vært supert. Har plukket alt i biter nå og renset. Så nå skal alt sammen igjen. Så får vi håpe det holder tett. Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Her er dem jeg kjøpte til vannkjøleren og intercooleren? Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 11.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2022 Hei, hvilken Tess forhandler fikk du kjøpt disse o-ringene fra? Prøvde Tess nord, men dem skjønte ikke noe av disse varenumrene.. Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 11.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2022 Kjøpt på Tess på Notodden. Kan dem ikke bare bestille etter str hvis dem ikke finner varenummer? Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 11.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2022 stian22i skrev for 3 timer siden: Kjøpt på Tess på Notodden. Kan dem ikke bare bestille etter str hvis dem ikke finner varenummer? Takk for svar, ja man skulle tro det, men det kom dem ikke med som ett alternativ ennå jeg skrev inn størrelsene som du hadde bestillt.. ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2022 Dersom ikke hvem som helst bak disken hos Tess klarer å bestille en O-ring etter beskrivelsen over ville jeg blitt meget skeptisk og sjekket en gang til om jeg var i rett butikk... Mits v/Tønsberg sender deg en konvolutt samme dag med de O-ringene du trenger, som ett eksempel på gode leverandører i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 dieselfan skrev for 8 timer siden: Dersom ikke hvem som helst bak disken hos Tess klarer å bestille en O-ring etter beskrivelsen over ville jeg blitt meget skeptisk og sjekket en gang til om jeg var i rett butikk... Mits v/Tønsberg sender deg en konvolutt samme dag med de O-ringene du trenger, som ett eksempel på gode leverandører i Norge. Helt enig, syns det var merksondig. Men har prøvd en annen forhandler, får se hva jeg får til svar der. Dersom ikke dem heller klarer dette så skal jeg henvende meg til dem du handlet disse hos. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Pangtjohei skrev 1 time siden: Dersom ikke dem heller klarer dette så skal jeg henvende meg til dem du handlet disse hos. Firmaet som jeg nevnte driver kun med tetninger og hydraulikk. Har meget stort lager og er rådgivende og er ikke tilknyttet BMW Marine eller Tess, bare sånn for å være sikker på at jeg har villedet deg.. Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 9.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2022 Hei, fik tak i nye via Noe diesel i Tromsø, men takk for hjelp og tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.