Jump to content

Størrelse på o-ring, varmeveksler til BMW d636

stian22i

Recommended Posts

Hvis de er brune, eller Orange lignende, er de litt spesielle. Du bør ikke bruke en vanlig svart o-ring. Regner med at det er til den type varmeveksler med integrert oljekjøler? Hadde lekkasje der på en av mine gamle BMW motorer. Ikke enkelt å få tett igjen. Fikk tilsendt o-ringer fra en BMW forhandler i Canada.

Ja, det er dem? Viton ringer. På vann/vann veksleren er det vanlig NBR ringer. Og ja integrert oljeljøler. 

Skjønte ikke stort av dem regningene hos Otto olsen? Men stemmer bra med 54mm når jeg måler i ringsporet på kjøler. Hverfall når jeg sammenligner med vann/vann kjøleren der o ringene sitter fint. 

• 2 uker senere...

Hei,

Har akkurat demontert varmeveksleren på min D636 og tenkte jeg skulle bytte både de 2 svarte o-ringene på vann/vann siden og de 2 orange o-ringene på vann/olje siden.

Var det riktig o-ringer du fikk tak i hos Mits.no ?

Fikk du noe varenummer?

• 2 uker senere...
  • 2 år senere...
stian22i skrev for 3 timer siden:

Kjøpt på Tess på Notodden. Kan dem ikke bare bestille etter str hvis dem ikke finner varenummer?

Takk for svar, ja man skulle tro det, men det kom dem ikke med som ett alternativ ennå jeg skrev inn størrelsene som du hadde bestillt.. ?

Dersom ikke hvem som helst bak disken hos Tess klarer å bestille en O-ring etter beskrivelsen over ville jeg blitt meget skeptisk og sjekket en gang til om jeg var i rett butikk...

Mits v/Tønsberg sender deg en konvolutt samme dag med de O-ringene du trenger, som ett eksempel på gode leverandører i Norge.

dieselfan skrev for 8 timer siden:

Dersom ikke hvem som helst bak disken hos Tess klarer å bestille en O-ring etter beskrivelsen over ville jeg blitt meget skeptisk og sjekket en gang til om jeg var i rett butikk...

Mits v/Tønsberg sender deg en konvolutt samme dag med de O-ringene du trenger, som ett eksempel på gode leverandører i Norge.

Helt enig, syns det var merksondig. Men har prøvd en annen forhandler, får se hva jeg får til svar der. Dersom ikke dem heller klarer dette så skal jeg henvende meg til dem du handlet disse hos.

Pangtjohei skrev 1 time siden:

Dersom ikke dem heller klarer dette så skal jeg henvende meg til dem du handlet disse hos.

Firmaet som jeg nevnte driver kun med tetninger og hydraulikk. Har meget stort lager og er rådgivende og er ikke tilknyttet BMW Marine eller Tess, bare sånn for å være sikker på at jeg har villedet deg.. :wink:

• 4 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...