Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

LM 605 skrev for 18 timer siden:

Nå gjaldt vel dette korrosjons-problemet ikke alle "eldre" Mercury sine fire-taktere, men kun enkelte modeller av 40/50/60 hk. på  visse årsmodeller. Ville uansett sjekket opp i dette før det blir noe handel.

Det gjelder helt ned til F25 EFI

Ett av problemene er at den pluggen som er sveiset inn i eksosen (som blir brukt på fabrikken en gang... til å stille inn riktig blandingsforhold) er i et materiale som ikke går så godt sammen med eksosen og dermed tæres det bort materiale i HAZ (heat affected zone) og dermed slår eksosen en vakker dag ut av potta og rett i dekselet...  (det kan en våken båtfører lett høre, fordi eksoslyden endrer seg betraktelig)

dieselfan

dieselfan

LM 605 skrev for 17 timer siden:

Nå gjaldt vel dette korrosjons-problemet ikke alle "eldre" Mercury sine fire-taktere, men kun enkelte modeller av 40/50/60 hk. på  visse årsmodeller. Ville uansett sjekket opp i dette før det blir noe handel.

Det gjelder helt ned til F25 EFI

Ett av problemene er at den pluggen som er sveiset inn i eksosen (som blir brukt på fabrikken en gang... til å stille inn riktig blandingsforhold) er i et materiale som ikke går så godt sammen med eksosen og dermed tæres det bort materiale i HAZ (heat affected zone) og dermed slår eksosen en vakker dag rett i dekselet...  (det kan en våken båtfører lett høre, fordi eksoslyden endrer seg betraktelig)



×
×
  • Create New...