Jump to content

Svingen låser seg i ytre posisjon på en Suzuki DF300

landkrabbe_

Recommended Posts

Svingen har fungert normalt i 1,5 sesong bortsett fra når jeg tok opp båten i 2018 og 2019. I begge tilfeller hadde båten blitt liggende noen uker uten bruk. I 2018 svingte jeg til den ene siden og fikk ikke svingt motoren tilbake. Rattet gikk rundt, men motoren sto stille i fullt utslag. Jeg fikk på litt mer olje på systemet og luftet ut. Da fungerte det til slutt.

Jeg brukte båten hele 2019 uten noen spesiell opplevelse av problem. Når jeg tok siste tur i 2019 skjedde noe liknende. Jeg måtte bare dra hardt frem og tilbake så løsnet det til slutt. Denne gangen låste motoren seg i fullt utslag.

Jeg har fått tips om at det er rattpumpa som er problemet

Er det noen måte å teste rattpumpa for å avdekke om det er den som er problemet? Det koster over 8.000kr for en rattpumpe pluss arbeid.

dieselfan skrev for 13 timer siden:

Låste styringen seg i samme side, ved begge anledninger

Det husker jeg dessverre ikke. Jeg er 60% (?) sikker på at den sto helt til venstre siden det er den naturlig veien jeg tar rattet når jeg legger ut fra brygga.

Har motoren integrert hydraulisk styring ?

Vet ikke. Hvordan finner jeg ut det? På rattet stod det merket HH6191.

Kan du legge ut et bilde?

Ble litt usikker nå. Hva tenker du jeg skal ta bilde av? Akkurat nå fungerer den "normalt". Det vil si den svinger greit fra side til side nå når den står på land. Synes egentlig at rattet går litt tregt, men det er kanskje ikke å forvente at det er som å svinge på bilrattet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...