Jump to content

Trenger anbefaling om online kurs til båtførerprøven

hawthorne

Recommended Posts

arkmarin skrev for 2 timer siden:

En kan kjøpe boka Båtførerprøven og sette seg godt inn i stoffet og så gå opp til eksamen på et testsenter f.eks. hos Redningsselskapet. Ellers så er http://www.batforerproven.com/ bra. Det er en del useriøse på markedet som kun går gjennom eksamensspøtsmål. Du kan da bestå eksamen, men har lært minimalt om å føre en båt.

Tiltredes. Jeg leste boka "Veien til båtførerprøven" og tok testen hos Blow Maritime. Nå var nok jeg over middels interessert og motivert, boka omfatter en del mer stoff enn selve båtførerprøven, blant annet mer om det å faktisk føre en båt... Eksamen kan man vel ikke ta på nett?

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Okkaby skrev 44 minutter siden:

Er denne eksamen skriftlig/muntlig eller på pc hos de som holder testen?

Eksamen er skriftlig. Kontakt Norsk Test så forteller de hvem som har godkjenning i nærheten av der du bor.

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

HiWard skrev Just now:

I mitt tilfelle bra det en flervalgseksamen på PC.

Det er det over alt. Men det gjennomføres av noen som er godkjent av Norsk Test.

Mvh

Chilli Solbris

Erikda skrev 11 minutter siden:

Eksamen er skriftlig. Kontakt Norsk Test så forteller de hvem som har godkjenning i nærheten av der du bor.

Har set at det er to lokale her som har disse tester.

Vurdere om jeg skal ta det, bare for å ha det, om en tar en tur sørover, å noen spør om papirer.

Finner ikke igjen mitt gamle VHF sertifikat fra tiden i marinen(den Danske marinen) Så har nettopp kjøpt et online kurs hos Telenor, så jeg kan registrere nye VHF(lovlig)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev Just now:

oki, så det er ikke kun skriftlig men også pc eksamen noen plaser. Jaja får sjekke med de lokalt hva de har

Alle eksamener som gjennomføres pr PC med flervalg. Jeg kaller det skriftlig. Muntlig er det samme som at man prater. Det er det ikke.
Dette vet jeg siden det er noe jeg jobber med. Så kontakt Norsk test og få vite hvem som kan holde eksamen i nærheten av der du bor.

Mvh

Chilli Solbris

Erikda skrev 7 minutter siden:

Alle eksamener som gjennomføres pr PC med flervalg. Jeg kaller det skriftlig. Muntlig er det samme som at man prater. Det er det ikke.
Dette vet jeg siden det er noe jeg jobber med. Så kontakt Norsk test og få vite hvem som kan holde eksamen i nærheten av der du bor.

Er jo så gammel jeg at skriftlig for meg er med papir å blyant hehe

Har sjekket hvem som holder her lokalt, har bare ikke kontaktet de ennå, da tiden ikke strekker til for alt nu om dagen hehe

Må jo prioritere å få båten klar(motor montert)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...