Relax Startet 26.September.2005 Del på Facebook Startet 26.September.2005 Hvem har et godt råd om vasking av kalesjevinduene? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Hvem har et godt råd om vasking av kalesjevinduene? <{POST_SNAPBACK}> Prøv Lanolin. Fåes på spruteflaske Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
olpi Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Mener å ha sett at SELACLEAN har egen polish for slike vinduer. Det er ikke det samme som glassvinduspolish. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Da jeg hadde kalesjebåt pleide jeg å gni de rene med en klut fuktet med vaselinolje. Dette løste opp skittstriper osv og skulle visstnok hjelpe mot "uttørring" av kalesjevinduene. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 hei er enig med olpi med selaclean prokuktene. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 6.Desember.2005 Del på Facebook Svart 6.Desember.2005 Fikk tips av en nabobåt om å bruke vanlig lampeolje. Det rådet hadde han fått av de som sydde nykalesjen hans. Har ikke førsøkt selv så jeg vet ikke om det fungerer. mvh Charente Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Tar denne opp igjen for å høre om det er flere som har lure tips om dette. Jeg brukte i fjor Jif Universal. Resultatet ble bra, men det var et sabla arbeid å få pent. Kunne tenkt meg noe enklere. Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Jeg bruker vanlig polish jeg og det funker veldig godt holder vinduet "mykt" Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Verrie Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 Jeg ser i denne tråden at White Spirit, lampeolje samt symaskinolje er nevnt som rengjøring for vinduer. Hva er best av disse for normalt skitne/grå vinduer. Andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 (redigert) Jeg vasker de først med lett såpevann. Så bruker jeg Meguiars PlastX Vinduene ser ut som nye.... Redigert 29.November.2009 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
kes Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 Jeg bruker Plastrens fra Biltema. Smøres på, lar det tørke noen minutter og og tørker deretter av med en ren fille. Plasten blir som ny. I tillegg inneholder stoffet noe fett slik at plasten blir vannavstøtende. Ellers er symaskinolje eller annen tynn olje, f.eks. renset parafin (apotekervare), mye brukt. Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 2.Desember.2009 Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Er vinduet grått hjelper ingenting annet enn å skifte det, koster ikke mye det. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
P35 Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Vask med vanlig såpe først og så gå over med babyolje.. Blir som nytt! Glatt som en baby rumpe.. Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Kan, som i forrige innlegg anbefale, babyolje. Det er utrolig hva mødre smører ungene sine med Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Noen nye forslag for hvordan best og enklest rengjøre, beskytte og holde kalesjevindu rene og myke? Benyttet sitrusrens for å få av noen seige flekker, men er redd denne er litt sterk. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
abella Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 i flere år har eg brukt TANNKERM, gni den på plastrutene med litt vann, og skyll godt av etterpå, hvorfor ingen tør å bruke det veit eg ikke, har lagt inn svar på båtplassen flere ganger, men kansje ingen tør å gni tannkrem på ruta, ser kansje dumt ut,men prøv, gni godt inn, mine plastruter er som nye etter flere år Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Jeg ble anbefalt medisinsk parafin ( kjøpes på apotek) av kalesjeverksted en gang. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
index Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Har brukt lampeolje flere ganger, blir like overrasket over resultatet hver gang! Rutene, blir rene, klare og som nye. Artig med løsninger som både er gode og rimelige. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Billa Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Tannkrem har slipemiddel. Er det derfor den fungerer godt tro? Hvorfor virker medisinsk parafin? Mykner den plasten eller legger den igjen et belegg som beskytter? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Eureka Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Vaselinolje er fin og rimelig. Hundrelapp for literen. Har den på jernvare, coop bygg etc. Bruk en lofri klut, ikke microfiber da den sliper.. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Vaselinolje er jo noe man har og bruker på skroget før vinteren. Vasker du med vaselinolje eller benyttes den kun til mykning? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Billa Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Prøvde faktisk med tannkrem i kveld. Trodde det var en spøk, men det virket. Lett å skylle av også. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Stjerneglimt Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Noen som har tips om hvem som kan bytte noen vinduer i en sprayhood? I nærheten av Oslo/Østfold. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Svensk Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 (redigert) Har en flaska i båten som Lars H har rekomenderat. En fantastik rengörning mjukgörande och beskyddande. Bästa jag använt. Meguiaiers Plast X heter det. Redigert 8.Oktober.2014 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Fuktet en klut med vaselinolje og jobber over vindene. Det finnes sikkert bedre, og dyrere, men det funker. Tar også hvite flekker fra impregneringssøl. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.