Jump to content

Vask av kalesjevindu

Relax

Recommended Posts

Og så lukter det veldig friskt og godt i båten etterpå også..;-)

Så er det en billig metode med et produkt som finnes i båten. Vaselinolje skal jeg også prøve.

På nytt så vil jeg berømme dette forumet for å spre gode metoder og teknikker når det kommer til båt og vedlikehold. Utrolig mange gode ideer og erfaringer som deles. Flott.

Sushi

Ble anbefalt Rødsprit fra kalesjeprodusent på forrige båt vi kjøpte kalesje til for å få av impregen av vindusfelter. Funket overraskende bra og ble krystallklart. Hvordan det forholder seg til vanlig regnsot og allskens dritt fra oven kan jeg ikke svare på. Olivenolje funker det, colgate er forøvrig best i lukt og smak :yesnod:

• 2 uker senere...

Kjøpte Plast X og behandlet vinduene med denne. De ble rene og myke. Min datter (16 år) som gjorde jobben kunne fortelle at neggellakken ble myk og kunne trekkes av fingrene også......... Ikke akkurat olivenolje altså.

Ingen av oss gutta som har opplevd dette da.

Nei, for ekte mannfolk bruker vel epoxybasert neglelakk? Eller hvordan var det igjen? :rolleyes::giggle:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...