Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Erikda skrev 17 minutter siden:

Holder til i Fredrikstad men er i Oslo på jobb rett som det er. 
Bare pass på å ikke vaske med Aceton! Bruk støvsuger og klebeklut https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/kompositter/klebeduk-10-stk-2000021865 

Aceton vil gjøre vedheften dårligere.

Mener du da å bruke klebeklut på alt jeg sliper og skal sparkle (har bestilt ny kalesje (RHJ i Degernes) og skal bytte samtlige kalesjeknapper, har fjernet gamle vridbare kalesjeknapper og rense opp (brukte en form for et bor) og hullene etter disse skal jo sparkles og pusses. Foruten skaden vist ved bildene (krakeleringen) skal jeg også utbedre sårskader i baugen som jeg synes tidligere eier har gjort for dårlig. Jeg hadde en Fjord 24 Weekender (kjøpte den i 1984 og solgte den i 1996) og ikke hatt båt siden. Fra den gang kunne jeg noe om båt/puss etc, men mye nytt har kommet siden den gang. Er defor glad for nettsider som denne hvor det er mennesker med mye kunnskap. Takker for råd og tips. 

Morsomt at du holder til i Fr.stad :wink: da er vi nesten naboer, jeg bor i Larkollen :wink: Kanskje vi treffes på sjøen til sommeren :smiley:

tom Cognac

tom Cognac

Erikda skrev 9 minutter siden:

Holder til i Fredrikstad men er i Oslo på jobb rett som det er. 
Bare pass på å ikke vaske med Aceton! Bruk støvsuger og klebeklut https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/kompositter/klebeduk-10-stk-2000021865 

Aceton vil gjøre vedheften dårligere.

Mener du da å bruke klebeklut på alt jeg sliper og skal sparkle (har bestilt ny kalesje (RHJ i Degernes) og skal bytte samtlige kalesjeknapper, har fjernet gamle vridbare kalesjeknapper og rense opp (brukte en form for et bor) og hullene etter disse skal jo sparkles og pusses. Foruten skaden vist ved bildene (krakeleringen) skal jeg også utbedre sårskader i baugen som jeg synes tidligere eier har gjort for dårlig. Jeg hadde en Fjord 24 Weekender (kjøpte den i 1984 og solgte den i 1996) og ikke hatt båt siden. FDen gang kunne jeg noe om båt/puss etc, men mye nytt har kommet siden den gang. Er defor glad for nettsider som denne hvor det er mennesker med mye kunnskap. Takker for råd og tips. 

Morsomt at du holder til i Fr.stad :wink: da er vi nesten naboer, jeg bor i Larkollen :wink: Kanskje vi treffes på sjøen til sommeren :smiley:

• Create New...