bjoris Startet 7.April.2020 Link til dette innlegget Startet 7.April.2020 Jeg var å kikket på båt i dg, motoren hadde gått 800 timer 2012 modell. Motoren så ut som ny og fungerte helt som forventet, men jeg la merke til at akslingen sveiv såvidt rundt når den lå på tomgang i fri. Det var lett å stoppe den for hånd, og den startet ikke å gå rundt igjen da. Tenkte på det at jeg skulle sett på det etter prøveturen, med varm motor, men glemte altså det. Hva tenker folket om dette? Noe som begynner å bli slitt eller normalt? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Mons Olav Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 Hei dette er helt normalt.Det er slik på min Yanmar 72 hk også.Tror det er oljen i gearet som får koblingen til å rotere har jeg fått høre. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Gullfisk Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 (redigert) Var det ikke det som var årsaken til at @Briggoverhalte kassa si, eller husker jeg feil? Det var vel HS kasse hvertfall. Redigert 7.April.2020 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 Stemmer det @Gullfisk Dvs at det var et tidlig symptom. Når kassa måtte overhales var to clutchlameller sprukket slik at kassa sto permanent i revers. Men om akslingen lar seg stoppe for hånd og ikke begynner å rotere på nytt av seg selv så kan dette også bare skyldes at oljen drar med seg clutchen rundt. Så dette behøver ikke bety at noe er galt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
bjoris Svart 7.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 Takk for tilbakemelding og hyggelig prat Brigg, jeg tar sjansen på at ikke dette er noe problem så nå har jeg sagt at jeg kjøper båten jeg så på:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Brigg Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 ? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Lars H. Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 Det er det samme på min Yanmar 4JHE også, har vært slik i alle år og bryr meg ikke om det. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bjoris Svart 7.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 Satser på at det ikke blir noe problem:) Takk for svar! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.