Tomkald Startet 7.April.2020 Link til dette innlegget Startet 7.April.2020 Hei, har en Atlantis 42 med 2 x D6 310, det stod G4 propeller på, de var dårlige så må byttes. Vurderer å gå opp til G6 optimaliserte, noen her som har litt erfaringer med båt / vekt oppsett ? kjenner flere som har 40 fot +, og alle har fra G6 og oppover... båten er ca 10,5 ton. Med last... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.April.2020 Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 For å unngå feil-info så anbefaler jeg at du oppgir utveksling på drevene. Ville ikke lagt for mye vekt på å sammenlikne din Atlantis 42 men andre skrogtyper... planingsmotstand, vektfordeling og bæringsforskjeller, er noen momenter som kan være ganske forskjellige på skrog som "ser" ganske like ut. Ditt viktigste parameter er vel om oppsettet du har, dro din båt lett inn i anbefalt turtallsområde, med dine G4 propeller ? Vær også helt sikker på at båtene du sammenlikner din med, har samme utveksling på drev som du har.... ellers sammenlikner du epler og bananer.... Sitér dette innlegget Link to post
Tomkald Svart 8.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 Eg har 1.76. Mener alle D6 310 har det? Tidligere eier har montert ytterpropellene feil vei, så eg har kun brukt de sånn, derfor er vulking/huber ødelagt. med propellene feil vei gikk den rett i 3600 ivertfall ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.April.2020 Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 Tomkald skrev 12 minutter siden: Eg har 1.76. Mener alle D6 310 har det? Det er nok den vanligste ja. Men VP leverer den utvekslingen du eller et skipsverft ønsker. Så har du de som trenger to drev fordi de fant fast grunn... og kjøper den utvekslingen de kommer over... Tomkald skrev 15 minutter siden: Tidligere eier har montert ytterpropellene feil vei, så eg har kun brukt de sånn, derfor er vulking/huber ødelagt. Oi oiii, det var ingen god start.... Da skal jeg la være å spørre om den planer så lett at du vil klare å dra G6.... Håper det ordner seg for deg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.