Jump to content

Propell størrelse Atlantis 42.

Tomkald

Recommended Posts

For å unngå feil-info så anbefaler jeg at du oppgir utveksling på drevene.

Ville ikke lagt for mye vekt på å sammenlikne din Atlantis 42 men andre skrogtyper...  planingsmotstand, vektfordeling og bæringsforskjeller, er noen momenter som kan være ganske forskjellige på skrog som "ser" ganske like ut.

Ditt viktigste parameter er vel om oppsettet du har, dro din båt lett inn i anbefalt turtallsområde, med dine G4 propeller ?

Vær også helt sikker på at båtene du sammenlikner din med, har samme utveksling på drev som du har.... ellers sammenlikner du epler og bananer.... 

Tomkald skrev 12 minutter siden:

Eg har 1.76. Mener alle D6 310 har det?

Det er nok den vanligste ja. Men VP leverer den utvekslingen du eller et skipsverft ønsker. Så har du de som trenger to drev fordi de fant fast grunn... og kjøper den utvekslingen de kommer over...

Tomkald skrev 15 minutter siden:

Tidligere eier har montert ytterpropellene feil vei, så eg har kun brukt de sånn, derfor er vulking/huber ødelagt. 

Oi oiii, det var ingen god start....

Da skal jeg la være å spørre om den planer så lett at du vil klare å dra G6....

Håper det ordner seg for deg :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...