MorganX Startet 8.April.2020 Link til dette innlegget Startet 8.April.2020 Hei, jeg har ett alpha one gen 2 drev som jeg grunnet og lakket med quicksilver sin lakk for 2 år siden. Brukte såvinyl primer og drevspray fra Jotun etter det. Når jeg høytrykkspylte drevet i fjor høst løsnet endel av lakken og grunning. Det jeg lurte på er om jeg må slipe ned alt på nytt og ha grunning og lakk på nytt, eller om jeg han ha på vinylgrunning og drevspray fra jotun i stedet for. Er redd for at det ikke blir bra om jeg lakker det på nytt med sprayboks fra quicksilver. Legger ved bilder av drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 8.April.2020 Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 jøje meg, er alt det grå grunning av et slag eller er det bart metall Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 8.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 (redigert) Mulig det er grunningen som er igjen. Brukte orginal Quicksilver lakk og grunning kjøpt hos Ravs garage da drevet ble lakkert for 2 år siden. Lurte bare på om jeg skulle prime med vinyl grunning og så drevspray siden om jeg lakkerer med quicksilver lakk på sprayboks så sitter vel ikke det all hverden. Hadde vært noe annet med pulverlakkering eller 2 komp bil lakk. Saltet er vel så sterkt at spraybokslakk ikke holder. Redigert 8.April.2020 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 8.April.2020 Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 Hadde Bravo 3 drev på forrige båten, og brukte drevspray fra Boatparts de siste 3 sesongene. Båten lå ute hele året, med unntak av 1 uke på land for vårpuss. Sprayet et tynt lag rett oppå orginallakken, men det såg aldri slik ut som på bildene. For meg kan det virke som tæring i metallet i drevet. Har du brukt alu-anoder? Ser ut som anodene dine er like hele (hvertfall de kan jeg se på bildene).. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.