Mageil Startet 8.April.2020 Link til dette innlegget Startet 8.April.2020 Heisann! Jeg er helt ny innen båtpleie. Jeg har en eldre Ibiza 20 SE. Den er egentlig veldig fin, men ønsker å polere og vokse den før den sjøsettes i år. Tenkte å bruke en medium hard pute på en DA-maskin. Har søkt rundt uten å finne svar på det jeg lurer på. Spørsmålet er som i overskriften; Hva gjør man med klistremerkene som er på siden? Skal man holde seg unna disse med maskinen? Polere for hånd rundt dem? Eller er det ufarlig å polere på disse? Lurer forsåvidt også på tips Til motordekselet? Det er nyere Suzuki (sort) trengs ikke polering, men er det noe måte å gjøre det på? Evt. Et beskytelsesprodukt egnet til dette? På forhånd takk for tips. God påske! Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 8.April.2020 Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 Den folien er gjennomfarget og ganske tykk. Ibiza bruker kvalitetsfolie. kan rubbes så kjør på:) ang motordeksel legger du vanlig voks på Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Mageil skrev for 9 timer siden: Heisann! Jeg er helt ny innen båtpleie. Jeg har en eldre Ibiza 20 SE. Den er egentlig veldig fin, men ønsker å polere og vokse den før den sjøsettes i år. Tenkte å bruke en medium hard pute på en DA-maskin. Har søkt rundt uten å finne svar på det jeg lurer på. Spørsmålet er som i overskriften; Hva gjør man med klistremerkene som er på siden? Skal man holde seg unna disse med maskinen? Polere for hånd rundt dem? Eller er det ufarlig å polere på disse? Lurer forsåvidt også på tips Til motordekselet? Det er nyere Suzuki (sort) trengs ikke polering, men er det noe måte å gjøre det på? Evt. Et beskytelsesprodukt egnet til dette? På forhånd takk for tips. God påske! Dekaler tåler polering. Bruker fusso på båt og motor god holdbarhet ? Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 9.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 DR_Nelson skrev for 7 timer siden: Den folien er gjennomfarget og ganske tykk. Ibiza bruker kvalitetsfolie. kan rubbes så kjør på:) ang motordeksel legger du vanlig voks på Så bra, det gjør jobben en del enklere :) Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Mageil Svart 9.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Båtb123 skrev 1 time siden: Dekaler tåler polering. Bruker fusso på båt og motor god holdbarhet ? Takk for tipset, det skal sjekkes ut?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Jeg har brukt denne på 20 båter i år og er meget fornøyd https://www.garasjetid.no/rupes/9.bfzephir-slash-8/rupes-zephir-gloss-coarse-1l-grovt-poleringsmiddel?gclid=EAIaIQobChMIsciO3ura6AIVA6WaCh38DQcTEAkYEiABEgJtBvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Båtb123 skrev for 1 time siden: Dekaler tåler polering. Bruker fusso på båt og motor god holdbarhet ? For meg ser dette ut som voks, ikke polish. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Det er en ren voks ja.. steinhard å jobbe med, men gir en veldig lang holdbarhet. fornøyd med Collinite 845 jeg. Som å smøre på olje, og tørker raskt Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 (redigert) Eika skrev for 2 timer siden: 20 båter Å dæven søkke. Håper ikke alle er dine. Redigert 9.April.2020 av Fuglen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Fuglen skrev for 4 timer siden: Å dæven søkke. Sånn er det når man må ha til smør på brødskiva og salt til potetene og i tillegg har leketøy som drekker 100 liter i timen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.