Corvin17 Startet 9.April.2020 Link til dette innlegget Startet 9.April.2020 Jeg har en eldre båt, 1982 mod, som er mer gul enn hvit på farge (se bilde) og jeg lurer på hvorvidt det går å male den hvit og om noe slikt er holdbart og blir fint? Noen som har erfaring med maling av båt? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 (redigert) Lakkering av båt er no drit, hver eneste lille ripe man er uheldig og får, syns så sykt godt. Da kommer gulfargen frem med engang. Og lakk tåler endel mindre enn gelcoat, så det blir fortere riper, når man først har fått en ripe i lakken, så er det lett for at det kommer fuktighet bak lakken og da begynner flassinga Kommer aldri til og lakkere en båt, som ikke er lakkert fra tideligere. Det jeg ville gjort med den der, syrevaska hele båten (du skal se litt av gulfargen forsvinner da), så rubba og polert den opp. Da beholder man original fargen som faktisk kler båten (ville ikke blitt pen i for eks Nordkapp hvit), så har du gjerne 2-3mm gelcoat, så hvis du får ett 1-2mm dypt hakk, så blir det ikke fargeforskjell Redigert 9.April.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 9.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 Takk for tips og gode erfaringer! Noen tips til produkter for syrevask og gelcoat? Og hvilken farge skal jeg ha på gelcoaten da for er ikke den stort sett hvit? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.April.2020 Link til dette innlegget Svart 9.April.2020 (redigert) Jernia selger 30% saltsyre, til rubbing/polering hadde jeg brukt den blå rupes. Etter en runde med syrevask, så fjerner du gammel oksydering og du får tilbake den Orginale gelcoat fargen uten misfarging. Etter en runde med rubbing og polering så får du samme glans som den hadde når den var splitter ny. Så jeg ville beholdt den original, er jo litt sjarm med gammel og original båt Gelcoat får man i alle mulige farger Redigert 9.April.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.