Pedersen1993 Startet 9.April.2020 Del på Facebook Startet 9.April.2020 Skal bytte ut svingeren til ekkoloddet, og da passer ikke skruehullene i skroget overens. Så må tette de gamle. Så på tidligere poster at det anbefales epoxy. Noen som har noen erfaring med spesielle produkter/ enkle typer? :) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Det er jo veldig lite du behøver, så kanskje en liten sprøyte med araldit gjør susen? Bruke tape over så det ikke flyter ut evt...? Men det er dyrt ift mengden epoxy du får. Hvis du mistenker du kan få bruk for epoxy igjen, så kjøp f.eks. en west system pakke (tror den heter a-pack) med harpiks 105 og herder 206. Da har du til fler oppgaver i fremtiden. I den kan du blande «collodial silica» nr 406, så blir den tykk som grøt og lett å fylle i hull. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Hakkannen Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Til skruehull under vann hadde jeg brukt denne epoksyen hvis jeg ville hatt tak i noe raskt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Sevehem Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Det är väldigt viktigt att du har en helt ren yta för epoxin att fästa i. Finns det rester av silikon eller annan tätmassa måste detta helt bort. Borra gärna hålet 1mm större än det är nu och avfetta med aceton. Torka också bort allt löst damm (støv) och se till att epoxin får härda i minst 20 grader. Fyll också hålet så att det blir helt solitt. Om skrovet är runt tycket jag du kan slipa ner ordentligt runt hålet och lägga en liten bit glasfibreväv som du laminerar fast med lamineringsepoxi. Eftersom det är under vattenlinjen tycker jag att man bör vara extra noggrann. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Pedersen1993 skrev for 19 timer siden: Skal bytte ut svingeren til ekkoloddet, og da passer ikke skruehullene i skroget overens. Så må tette de gamle. Så på tidligere poster at det anbefales epoxy. Noen som har noen erfaring med spesielle produkter/ enkle typer? :) Etter som du har skruehull til svingeren, går jeg ut i fra at svingeren er hekkmontert. I hekken er det som oftest treverk/kryssfiner bak glassfiberlaminatet (avhenger av hvilken båt du har), og det er i dette treverket du får feste til skruene. De gamle hullene kan du, etter litt forarbeid, fylle med glassfibersparkel, og til slutt sparkle over med gelcoatsparkel. På denne måten er du ikke avhengig av 20 graders varme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.