Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Slettet

Code0

Code0

Code0 skrev for 5 timer siden: 

når man må spørre på et forum som dette så stiller jeg meg selv litt tvilende til prosjektet.

+1

At de spør på et båt forum er vel utelukkende positivt, så den «kritikken» skjønner jeg ikke!? 

Hadde nok fremstått som litt mere erfarne om det ble brukt nautiske mil, og ikke km....?

Dette prosjektet er helt innafor, men planlegg godt, og ta med nødvendig sikkerhetsutstyr. VHF, nødbluss. Røyk hvis det et lyst 20timer i døgnet. Vanntett VHF er viktig ( 2stk mobiler i vanntette poser kan kanskje erstatte VHF..)

Det blåser ofte langt mere utpå enn langs land, og bølgene blir større, hvordan er båten å seile i mye vind og sjø? Antar at dere har trent med båten i mye sjø og vind..

@R.O jeg ser du antar TS har trent med båten i mye vind. Hvor fremkommer det...? Hvis de er rutinerte og drevne jolleseilere så tror jeg ikke TS hadde spurt på dan måten...

du ramser opp mange gode poenger/ selvfølgligheter, og når du tror de trenger disse rådene så er de jo ikke rutinerte, men trenger noen turer utpå i lokale farvann. Ikke uoverkommelig, men mange muligheter til uhell underveis...

• Create New...