Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Screenshot_20200410-230909.jpg.76263c94717cbb1e6f0d163a4d8ff0f6.jpgEn liten kommentar til biltema sitt bunnstoff. Jeg skrapte og bunnsmørte båten min i 2018 med biltema sitt bunnstoff. Dette bunnstoffet fungerte meget bra. I 2019 endret Biltema på bunnstoffet for å gjøre det mer miljøvennlig. Når jeg skulle klargjøre båten til 2019 sesongen måtte jeg flikke noen steder med litt bunnstoff etter å ha gått over med høytrykksvasker. Når jeg tok opp båten på høsten hadde bunnstoffet jeg flikke med mistet omtrent hele den selvpolerende effekten, og hadde fått en rar grønnfarge. Når jeg la det på var det nesten som den første  blå fargen (litt lysere), men etter en sesong var fargen blitt grønn og fæl. Etter å ha høytrykkspylt båten så bunnstoffet fra 2018 like fint ut. Jeg kjøpte derfor nytt bunnstoff på maritim og flikket over bunnstoffet fra biltema jeg hadde flikke med i 2019. Når jeg var ferdig så båten ut som den var bunnsmørte i år. Jeg har ikke brukt maritim sitt bunnstoff før så jeg kan ikke si hvor godt det holder ennå, men etter et par uker virker det fortsatt bra. 

Bildet under er av et lite område med gammelt og nytt biltema bunnstoff. Legg også merker til at det er mer groe på det nye. 

Noen er sikkert uenig med meg i at jeg bare flikker litt og ikke tar hele båten. Etter min mening trenger man ikke å bunnsmørte alt så lenge bunnsmøringen er fin. Ofte ramler det litt bunnsmøring av hvis man er litt hard med høytrykkspyleren. Man får gjerne noen merker hvis man bruker skrape eller børste til å få bort grønske når båten ligger på sjøen. Jeg bunnsmører båten vanligvis annenhvert år også flikker jeg dersom det trengs i mellom det. 

Knallipadden

Knallipadden

En liten kommentar til biltema sitt bunnstoff. Jeg skrapte og bunnsmørte båten min i 2018 med biltema sitt bunnstoff. Dette bunnstoffet fungerte meget bra. I 2019 endret Biltema på bunnstoffet for å gjøre det mer miljøvennlig. Når jeg skulle klargjøre båten til 2019 sesongen måtte jeg flikke noen steder med litt bunnstoff etter å ha gått over med høytrykksvasker. Når jeg tok opp båten på høsten hadde bunnstoffet jeg flikke med mistet omtrent hele den selvpolerende effekten, og hadde fått en rar grønnfarge. Når jeg la det på var det nesten som den første  blå fargen (litt lysere), men etter en sesong var fargen blitt grønn og fæl. Etter å ha høytrykkspylt båten så bunnstoffet fra 2018 like fint ut. Jeg kjøpte derfor nytt bunnstoff på maritim og flikket over bunnstoffet fra biltema jeg hadde flikke med i 2019. Når jeg var ferdig så båten ut som den var bunnsmørte i år. Jeg har ikke brukt maritim sitt bunnstoff før så jeg kan ikke si hvor godt det holder ennå, men etter et par uker virker det fortsatt bra. 

Noen er sikkert uenig med meg i at jeg bare flikker litt og ikke tar hele båten. Etter min mening trenger man ikke å bunnsmørte alt så lenge bunnsmøringen er fin. Ofte ramler det litt bunnsmøring av hvis man er litt hard med høytrykkspyleren. Man får gjerne noen merker hvis man bruker skrape eller børste til å få bort grønske når båten ligger på sjøen. Jeg bunnsmører båten vanligvis annenhvert år også flikker jeg dersom det trengs i mellom det. 

• Create New...