Pequod
Har vært utpå noen runder siden sist også.
Dro til Oscarsborg tirsdag ettermiddag og hadde gjemmekontor i båten onsdag før jeg dro.
Det var god plass der, vi var vel fem båter totalt. Kom etter hvert inn noen flere seilbåter og la seg til der for natten. Hadde 6-13-vakt onsdag morgen så jeg tok første del av vakta nede i kabinen og flyttet ut i cockpiten når sola hadde varmet opp nok. Måtte av med genseren og på med t-skjorte og shorts resten av dagen.
Synes det er helt i orden å jobbe hjemmefra på dager som dette! Måtte denne ordningen vare lenge! Jeg kan jo alltids påberope meg at jeg er i en risikogruppe og strekke løsningen (eller strikken) så langt jeg bare kan!
Har skrevet mer om turen i båtbloggen min: https://pequod.nesodd1.no/?p=18499
I går var jeg også utpå en tur. Det ble hele seks og en halv time på tur! Plukket opp eks-rederinnen som seg hør og bør på Honnørbrygga (vi er fortsatt gode venner), og dro inn til Asker- og Bærums skjærgård, som hun liker best. Hun er veldig fascinert av endel av de fine strandeiendommene der ute, spesielt de som ligger i Slependrenna.
Kjørte ut ved Hestesund og deretter inn Middagsbukta. Var færre båter der enn jeg hadde trodd, fortsatt ganske mange, men samtidig masse plasser igjen. På en lørdag ettermiddag?
Deretter dro vi tilbake til Osloøyene, og la oss til ved flytebryggene på Lindøya for å ta en spisepause. Deretter ville hun ta en titt på campingplassen på Malmøya, så vi satte kursen mot Skinenrbukta sånn at hun fikk tatt en titt. Så var det avlevering på Honnørbrygga igjen før jeg dro hjemover, som vanlig med noen omveier...
Fikk ikke tatt så mange bilder fra denne turen, bare fra når vi lå stille en drøy time på Lindøya. Vi la oss til der også i fjor, på 17. mai.
Trodde ikke det var åpnet noen ny kiosk der etter brannen i 2015, men så noen folk på landsiden som spiste is, så kanskje det har kommet noe der likevel?
Jeg har faktisk ikke vært på land der siden 2014!
De to første årene jeg hadde båten var jeg ofte der siden jeg brukte å tanke. Så oppdaget jeg at det fantes rimeligere steder enn Lindøya og siden da har det vært slutt. Var jo på sykehus da det brant der i august 2015, og har altså ikke vært der siden.
I fjor lå vi også bare ved flytebryggene, gikk ikke i land.
Da jeg var tilbake i hjemmehavna og gjorde meg klar til å forlate skuta, og bare det å ta inn flagget gjenstod, så oppdaget jeg at hverken flaggstang eller flagg var der! Det har rett og slett falt av i løpet av turen, og jeg klarer ikke å huske når jeg så det sist! Men jeg ser på de få bildene jeg har tatt at flagget vaiet mens vi lå på Lindøya, så det har falt av et sted på strekningen Lindøya - Skinnerbukta . Sjursøya - Vippetangen - Honnørbrygga - Hovedøya - Gressholmen - Rambergøya - Oksval...
Veldig rart! Det blåste litt da vi dro over fra vestsiden og tilbake til Osloøyene via Nesoddtangen, men mens vi lå ved Lindøya roet det seg igjen. Jeg var heller ikke oppe i noen store hastigheter eller i nærheten av noe som helst som kunne ha ført til at det ble revet av på noen som helst måte. Blir vel ny stang og nytt flagg til 17. mai da...