Pequod
Jaja, ikke alt som går som planlagt...
Vita Mare fikk dessverre ikke med seg PCen i dag ettersom jobben ikke fikk den levert før i ettermiddag, så NÅ er den klar.
Det er ikke noen andre som skal fra Oslo og til Sørlandet/Telemark i helgen?
I dag dro jeg fra Tjøme og i retning Stavern. Tenkte jeg kunne ta bussen derfra til Larvik og deretter buss eller tog til Oslo.
Etter en nydelig tur over til Stavern viste det seg at flytebrygga var omtrent full, og at de ledige plassene der var ganske så trange. Nok av plasser foran Smak, men den brygga er for høy til at jeg klarer å få klatret opp og ned, og å prøve meg med bøyefortøyning når jeg er alene om bord fristet ikke.
Det er jo snart pinsehelg og da blir det vel fylt opp ganske raskt de fleste steder.
Istedenfor å dra innover til Helgeroa eller Langesund/Brevik, valgte jeg å krysse Langesundsfjorden og ligger nå på Valle. Masse ledig plass her, men jeg klarte å velge den dårligste, på utsiden av den nordlige flytebrygga og ved den samme strømstolpen som i fjor - som fortsatt IKKE virker!!! Det synes jeg er dårlig!
Her blir jeg til i morgen. Da tenker jeg meg til Grimstad, og håper å kunne starte tidlig slik at jeg kommer dit såpass tidlig at det kanskje er plasser der?
Detetter er målet Kristiansand lørdag, der jeg kan låne en plass av en venn og slipper stappfulle gjestehavner i pinsen. Målet er å ta en buss derfra til Oslo og bli hjemme til søndag for deretter å ta buss tilbake.
Men som sagt, hvis det er noen her som tilfeldigvis skal den veien og kan plukke opp en PC i Oslo sentrum og levere den i noen av disse havnene, så si ifra!