Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Grand Banks jr skrev 18 minutter siden:

Hvilken motor har du i den? Har inntrykk av at Tresfjord 29 går rimelig og godt med relativt liten motor i forhold til en del andre båter.

Jeg har nok en kraftigere motor enn det som kanskje er vanlig. Ifølge brosjyren til båten ble den fra september 1980 levert med en Perkins 4.236 på 81 HK som standard, noe som skulle gi en marsjfart på ca. 12 knop og toppfart på ca. 14.

Min båt fikk en ny Nogva Nanni  4.340 TDI på 130 HK i 2007. Jeg har vært oppe i over 17 knop med den, men bruker å ligge i mellom 7 og 9 som kosefart. Merker stor forskjell på dieselforbruket når jeg går opp fra 7.5 til 9 knop...Og ikke minst når jeg går opp i tosifret! Veldig lite vibrasjoner når motoren begynner å jobbe i høyere hastigheter, noe som skal skyldes ekstra dempning på motorlabbene og noe som heter Aquadrive antivibrasjonssystem.

Pequod

Pequod

Grand Banks jr skrev 1 minutt siden:

Hvilken motor har du i den? Har inntrykk av at Tresfjord 29 går rimelig og godt med relativt liten motor i forhold til en del andre båter.

Jeg har nok en kraftigere motor enn det som kanskje er vanlig. Ifølge brosjyren til båten ble den fra september 1980 levert med en Perkins 4.236 på 81 HK som standard, noe som skulle gi en marsjfart på ca. 12 knop og toppfart på ca. 14.

Min båt fikk en ny Nogva Nanni  4.340 TDI på 130 HK i 2007. Jeg har vært oppe i over 17 knop med den, men bruker å ligge i mellom 7 og 9 som kosefart. Merker stor forskjell på dieselforbruket når jeg går opp fra 7.5 til 9 knop...Veldig lite vibrasjoner når motoren begynner å jobbe i høyere hastigheter, noe som skal skyldes ekstra dempning på motorlabbene og noe som heter Aquadrive antivibrasjonssystem.

• Create New...