Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Største problemet er egentlig takkalesjen - en egen flat kalesje som kun går over fører- og passasjerplassen. Der renner det rett og slett ned når det regner mye, så jeg har en egen presenning over i tillegg. Likevel drypper det ned.

Ifølge @Erikda er kalesjen for liten, rundt 2 cm i hver ende, så den er umulig å få festet skikkelig. Har lest både her i båtforumet og andre steder at det er mange som mener den uansett ikke duger. Den viker uansett litt sliten og er moden for å byttes. Jeg vet at Calanders båtverft i Sverige, som overtok rettighetene til Tresfjordbåtene og lager dem som Westfjord nå, har en slags lukeløsning på de litt nyere modellene. 

En slags skivelukeløsning burde kanskje være en god idé, men det blir nok ganske dyrt, for det er i alle fall en oppgave som jeg ikke er kapabel til å hjemmemekke!

Pequod

Pequod

Største problemet er egentlig takkalesjen - en egen flat kalesje som kun går over fører- og passasjerplassen. Der renner det rett og slett ned når det regner mye, så jeg har en egen presenning over i tillegg. Likevel drypper det ned.

Ifølge @Erikda er kalesjen for liten, rundt 2 cm i hver ende, så den er umulig å få festet skikkelig. Har lest både her i båtforumet og andre steder at det er mange som mener den uansett ikke duger. Den viker uansett litt sliten og er moden for å byttes. Jeg vet at Calanders båtverft i Sverige, som overtok rettighetene til Tresfjordbåtene og lager dem som Westfjord nå, har en slags lukeløsning på de litt nyere modellene. 

En slags skivelukeløsning burde kanskje være en god ide, men det blir nok ganske dyrt, for det er i alle fall en oppgave som jeg ikke er kapabel til å hjemmemekke!

Pequod

Pequod

En slags skivelukeløsning burde kanskje være en god id±e, men det blir nok ganske dyrt, for det er i alle fall en oppgave som jeg ikke er kapabel til å hjemmemekke!

Pequod

Pequod

Største problemet er egentlig takkalesjen - en egen flat kalesje som kun går over fører- og passasjerplassen. Der renner det ett og slett ned når det regner mye, så jeg har en egen presenning over i tillegg. Likevel drypper det ned.

Ifølge @Erikda er kalesjen for liten, rundt 2 cm i hver ende, så den er umulig å få festet skikkelig. Har lest både her i båtforumet at der er mange som mener den uansett ikke duger. Den viker uansett litt sliten og er moden for å byttes. Jeg vet at Calanders båtverft i Sverige, som overtok rettighetene til Tresfjordbåtene og lager dem som Westfjord nå, har en slags lukeløsning på de litt nyere modellene. 

En slags skivelukeløsning burde kanskje være en god id±e, men det blir nok ganske dyrt, for det er i alle fall en oppgave som jeg ikke er kapabel til å hjemmemekke!

• Create New...