Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Bidevind skrev for 2 timer siden:

Jeg fortöyer alltid slik at de(t) siste fortöyningstauene lösnes fra båten.

Et tips til alle, men spesielt dersom man kan ha vanskligheter med raskt å ta seg ombord. :-)

Kanskje litt krøkkete skrevet av meg, men i begge tilfellene var båten fremdeles fortøyd akter, men baugen ble tatt så raskt av strømmen at jeg ikke fikk kommet meg om bord der jeg vanligvis går om bord. Med fjernkontrollen til baugpropellen rundt halsen kunne jeg holdt baugen nok inntil, men den hadde jeg glemt...

Vanligvis har jeg en fortøyning midtskips som jeg løsner sist, og når jeg fortøyer selv bruker jeg vanligvis å fortøye slik at alle fortøyningene kan løsnes mens jeg er om bord. I Skien hadde jeg ikke det ettersom jeg fikk hjelp med å fortøye. I begge tilfellene feilberegnet jeg fullstendig hvor sterk strømmen/vinden var.

Pequod

Pequod

Bidevind skrev for 2 timer siden:

Jeg fortöyer alltid slik at de(t) siste fortöyningstauene lösnes fra båten.

Et tips til alle, men spesielt dersom man kan ha vanskligheter med raskt å ta seg ombord. :-)

Kanksje litt krøkkete skrevet av meg, men i begge tilfellene var båten fremdeles fortøyd akter, men baugen ble tatt så raskt av strømmen at jeg ikke fikk kommet meg om bord der jeg vanligvis går om bord. Med fjernkontrollen til baugpropellen rundt halsen kunne jeg holdt baugen nok inntil, men den hadde jeg glemt...

Vanligvis har jeg en fortøyning midtskips som jeg løsner sist, og når jeg fortøyer selv bruker jeg vanligvis å fortøye slik at alle fortøyningene kan løsnes mens jeg er om bord. I Skien hadde jeg ikke det ettersom jeg fikk hjelp med å fortøye. I begge tilfellene feilberegnet jeg fullstendig hvor sterk strømmen/vinden var.

• Create New...