Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Sjøstein skrev 8 minutter siden:

Mener jeg traff deg ved Storsand på vei utover tidligere i kveld? Seilte fra Horten i ettermiddag og det var jevnt 10-12 sekundmeter og litt sjø hele veien. Hvordan gikk det ut fjorden mot vind og vær?

Kan stemme det. Dro fra Sætre litt før Dagsrevyen og ligger nå i Åsgårdstrand hos seilforeningen. Synes det gikk kjempefint jeg. Noen bølger selvsagt, men det kan da ikke ha vært så mye som 10-12 m/s?

Synes det er vanskelig å beregne slikt. Yr meldte at det skulle ligge på 6-7 og Windy 4-5, mens Kystvær-appen meldte at det på Gullholmen skulle blåse 10 m/s med kast oppe i 14 da jeg dro ut fra Sætre.

Men jeg har da vært ute i mye verre bølger enn dette før, så jeg tror det må ha løyet vesentlig. Var framme 21.30.

Pequod

Pequod

Sjøstein skrev 3 minutter siden:

Mener jeg traff deg ved Storsand på vei utover tidligere i kveld? Seilte fra Horten i ettermiddag og det var jevnt 10-12 sekundmeter og litt sjø hele veien. Hvordan gikk det ut fjorden mot vind og vær?

Kan stemme det. Dro fra Sætre litt før Dagsrevyen og ligger nå i Åsgårdstrand hos seilforeningen. Synes det gikk kjempefint jeg. Noen bølger selvsagt, men det kan da ikke ha vært så mye som 10-12 m/s? Synes det er vanskelig å beregne slikt. Yr meldte at det skulle ligge på 6-7 og Windy 4-5, mens Kystvær-appen meldte at det på Gullholmen skulle blåse 10 m/s med kast oppe i 14.

Men jeg har da vært ute i mye verre bølger enn dette før, så jeg tror det må ha løyet vesentlig. Var framme 21.30.

• Create New...