Pequod
Er det noen som kan forklare meg logikken bak at når man betaler for å ligge et døgn i Arendal, så kan man ligge til klokka 14 - men strømmen slås av klokka 13??? Hvorfor i all verden? Det er mye spesielt med denne gjestehavna, men akkurat dette med strømmen - der stiller de absolutt i en egen klasse!!!
Velvel, jeg kjenner at feriegiret har satt inn, så jeg forhastet meg ikke med å komme meg avgårde i dag. Avgang skjedde ikke før klokka 17.30 - faktisk!
Kjenner at det er noe som mangler når man ikke har fått stemplet inn hos @Bjørn Løvjomås - men når han absolutt skal hente bobil i Europa så...
Noen timer før avgang opplevde jeg at låsen til dusjdøra på servicebygget gikk i vranglås da jeg skulle ut etter å ha dusjet, så jeg måtte ringe havnevakta! To unge jenter kom etterhvert og etter 15 minutter med skruing og dytting og gudene-vet-hva (de overveide å hente en sag...), fikk vi endelig bendt opp døra! Fra før av var det bare to av dusjene i servicebygget som fungerte, nå er det bare en... inntil de får byttet lås!
Traff forøvrig en hyggelig pensjonistektepar her, som jeg traff i Lillesand i juni. Da hadde de vært i Sandvika og hentet seg en nyinnkjøpt båt, De er på vei tilbake til Kristiansand og skal innom Lillesand i morgen. Kanskje treffer jeg dem der også?
Jeg tok selvsagt turen til Grimstad via Nidelva! Det var VELDIG mange båter som gjorde det samme denne gangen, har aldri sett så mange båter der før, men så var det jo lørdag og nydelig vær.
Tok veien ut via Bryllupsholmene og dro deretter til Hasseltangen der jeg tanket. Kostet 50 øre mer denne gangen enn da jeg var her i mai/juni, 10.49.
Deretter var det greit og rolig med lite sjø inn til Grimstad. Her har jeg lagt meg nesten helt innerst i havna bak servicebygget, nesten like ved Dampen, langsides den brygga som er lagt ut der. Er eneste båt på denne brygga og det er stille og rolig. Akkurat som jeg liker det!
Kveldsmaten i dag ble dermed biff i karri fra Dampen!