Pequod
I dag sto jeg veldig tidlig opp for å gjøre min debut over Lista mens det var pent vær. Startet klokka 6!
Synes Lista var veldig snill mot meg. Så på MT at en kjenning av meg hadde lagt seg til på Torsøy utenfor Flekkefjord, så etter tre timers tur fortøyde jeg her, litt foran ham. Han gjorde stotre øyne da han gikk i land med kaffekoppen en stund etterpå!
Nå har vi hatt en god og lang prat over flere kaffekopper, og han skal ta seg lunsj og deretter dra inn til Flekkefjord. Jeg følger etter, men skal legge meg nedpå et par timer samt deretter se meg litt om her før jeg drar inn til Flekkefjord for natta.
Planen er å ligger i Flekkefjord til i morgen og deretter ta en natt på Hidra før jeg returnerer, sannsynligvis inn til Farsund igjen.
Ytterligere rapport, både om forrige etappe og denne skal jeg legge ut i kveld når jeg er på plass i selve Flekkefjord.
Spennende å oppdage helt nye steder, her har jeg aldri vært, hverken med båt eller fra landsiden!
Torsøy er jo et nydelig sted, pent tilrettelagt for båtfolket, men idyllen ødelegges av de to riggene som ligger her!