Pequod
Andora skrev On 14.8.2020 at 12.36:Fra flekkefjord å til hidra kan du enten kjøre utaskjærs til rasvåg/kirkehavn eller ut hidrasundet og gjennom eiekanalen,rasvåg bør besøkes,kirkehavn har restaurant isbua.velger du rasvåg som havn imorgen ser jeg deg nok.
Blir liggende i Flekkefjord til i morgen, da skal jeg prøve meg på Hidra. Både Ravåg og Kirkehavn står på lista, men det blir kanskje ikke overnatting på noen av de stedene, vi får se. Retur over Lista blir da sannsynligvis i morgen kveld
Har kommet i litt hvilemodus igjen nå, men skal få lastet opp noen bilder sånn etterhvert...
Er veldig fornøyd med å ha satt ny rekord og kommet meg helt hit.
Selve gjestehavna her i Flekkefjord er ikke den beste, veldig utsatt for vind når den står inn fjorden, men mest fra sjø fra båter som hele tiden går inn og ut gjennom elva. 5-knopsgrense er det visst ingen som har hørt om, eller bryr seg om. Festbråk har det selvsagt vært når man ligger i sentrum på en fredags- og lørdagskveld, men jeg har et godt sovehjerte og sover meg gjennom det meste! Så det bryr jeg meg ikke så mye om.
Men jeg våknet i dag av en liten andefamilie som hadde lagt beslag på badeplattformen!
En ting jeg har lagt merke til, er at det her tydeligvis er veldig populært blant ungdom å feste i båt. Jeg har ikke tall på hvor mange båter som har kommet inn og ut her med masse ungdommer om bord og høy musikk. Og mange båter som kjøres av jenter. La til en NB Sport her for noen timer siden, med to unge jenter om bord - la så pent til brygga at det var en fryd å se på. Jeg synes det er fint å se at det er så mange jenter som kjører båt - det er jeg ikke så vant til fra de traktene jeg holder til. Er nok en helt annen tradisjon for båtliv her.
Hadde en selsom opplevelse i går. Jeg dro jo veldig tidlig fra Farsund )06.00) og la til på Torsøya - et flott sted som er tilrettelagt for båtfolket, men som akkurat nå er skjemmet av to store borerigger som tydeligvis ligger der i opplag - fordi jeg så på MT at en gammel familievenn lå der med båten sin, (som jeg har nevnt tidligere). Da vi dro inn til Farsund ble det pizza på kvelden sammen med dattren hans og svigersønnen.
Vi spiste på et sted som heter Brygga rett og slett (tror det var det). Vi satt inne i skyggen og kunne se rett på der de laget pizzaen. Noen av oss reagerte på at de ikke brukte hansker da de la på det som skulle på pizzaen, dette med tanke på koronasituasjonen. DEt var noen som følte litt ubehag og påpekte dette, uten at vi fikk noen særlig forståelse for det. Men de tok på seg hansker da de skulle lage de to pizzaene vi skulle ha (og tok dem av da de skulle lage andre...). Greit nok, de gjorde det som vi ba om, men vi fikk noen stygge blikk derfra og servicen vi fikk etter at vi hadde klaget, var elendig. De ble rett og slett sure på oss! Pizzaene ble levert på bordet, men vi måtte be om både servietter og bestikk... Det ble rett og slett en ekkel stemning. Så det blir første og siste gang jeg går dit, selv om pizzaene var veldig gode.
Det var ikke jeg som påpekte dette med hansker, men jeg forstår vedkommendes syn og reaksjon, spesielt i disse koronatider, og jeg ble litt overrasket over hvordan de reagerte. Ikke profesjonelt, for å si det slik.
Flekkefjord ellers er jo en koselig og idyllisk by, legger ut noen bilder i morgen.