Pequod
Nå er dagens etappe unnagjort, og straks skal jeg gakke bort til @Solbris II og sjekke ståa hos yachteieren...
Nå har jeg jo vært om bord der før, og mesteparten som er gjort er jo gjort under dekk, men jeg tar uansett gjerne en gjenvisitt om bord, ikke minst for å hilse på den hyggelige skipperen!
Planen for denne lille miniferien var å komme meg til Halden og Iddefjorden - siden jeg ikke har vært der på fire år, men som så mange ganger før er planene forandret. Siden jeg ikke skulle på jobb før natt til fredag, så hadde jeg jo god tid, trodde jeg.
Denne planen ble imidlertid forandret i dag tidlig etter at jeg fikk ganske vondt i protesefoten bare ved å gå fra båten, over broa og til Rema for å handle inn litt frokost. Jeg har nemlig slitt litt med at protesen er vond å gå i, og når jeg glemte å ta med meg krykka fra båten, så gikk det ikke lang tid før det begynte å bli ubehagelig.
Og da kom jeg på at jeg faktisk har time hos ortopediingeniøren min klokka 13 på torsdag! Det hadde jeg helt glemt! Og siden det er meldt heftig vind over Strømtangen onsdag, så tror jeg at jeg sier meg fornøyd med å rekke Fredrikstad i dag, og tar returen herfra i morgen.
Vil uansett ah tid til et stopp til tirsdag kveld, og somle meg hjemover i litt roligere farvann enn rundt Strømtangen...