Pequod
Forøvrig har jeg funnet ut at jeg snur baugen hjemover i dag, men tar det rolig og overnatter et eller annet sted på returen. Det er viktig for meg å rekke den timen torsdag formiddag, slik at jeg kan gå igjen uten smerter, og for å være på den sikre siden dropper jeg Halden og Iddefjorden denne gangen.
Men det er fullt ut mulig at jeg tar den turen neste uke istedenfor. Jeg skal jobbe tre netter på rad fra natt til fredag og har deretter tre avspaseringsdager neste uke. Torsdag og fredag neste uke jobber jeg morgenvakt, neste helg har jeg fri og deretter jobber jeg morgen mandag og tirsdag. På morgenvakter har jeg uansett avtalt med jobben at jeg har hjemmekontor ettersom jeg er i risikogruppen og skal unngå rushtrafikk.'
Dermed er det fullt ut mulig at jeg tar hjemmekontoret som gjemmekontor i båten de fire dagene. Da kaster jeg i så fall loss mandag og har egentlig nesten halvannen uke til båttur... Jeg kan jo egentlig også ha gjemmekontor på natta også, men siden det nå begynner å bli mørkt tidlig, så er det ikke lange etappene jeg vil kunne ha tilbakelagt når jeg da står opp rundt klokka 15-16. Og mørkekjøring i hummersesongen tar jeg rett og slett ikke sjansen på.
Forøvrig, hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke er å finne på Marine Traffic som vanlig, så er det på grunn av telefonproblemene mine. For snart tre uker siden mistet jeg telefonen og har ikke fått den tilbake. Om den er levert til Vy og ligger på hittegodsen på Oslo S vet jeg ikke, fordi hittegodskontoret er stengt på grunn av vekterstreiken. Det er nemlig vektere som bemanner det kontoret...
Jeg har fått ny telefon fra jobben, men siden jeg i tillegg har klart å glemme Apple-IDen min, så har jeg ennå ikke fått lastet ned backupen med bilder og apper fra den gamle til den nye. Jeg sendte epost om nytt passord til Apple 2. oktober, men på grunn av de rigide sikkerhetssystemene til Apple, så får jeg ikke noen link til å resette passordet før den 15!!!
I tillegg har jeg hatt trøbbel med å få mobildelen av telefonen til å fungere, jeg får ringt og mottatt samtaler når jeg har nettverk, men ikke noen 4G-kontakt. I flere dager har jeg emailet fram og tilbake med supportavdelingen til det firmaet som har levert telefonen, uten at det har hjulpet, og mandag morgen fikk jeg beskjed fra dem om at jeg måtte få meg et nytt sim-kort da det tydeligvis var noe galt med det.
Noen minutter senere kom @Bonus ned på brygga med en kaffekopp i hånda for å ta en prat før jeg dro, og etter noen minutters fikling løste han hele greia! Det viste seg, etter at jeg igjen hadde vært i kontakt med support, at den nye mobilen ble levert med en fabrikkinnstilling som sim-kortet jeg hadde fått ikke støttet... Så det blir nytt sim-kort etter hvert, men det er ikke lenger noen hast, for nå fungerer alt.
Og når jeg torsdag får tilgang til Apple-IDen igjen og kan laste ned alle de gamle appene uten å måtte kjøpe dem på nytt, så er jeg tilbake for fullt! Så neste tur til uka blir dokumentert på Marine Traffic!