Jump to content

Wallas 3200 varmer ikke

Alve

Recommended Posts

Hvilket serviceverksted leverer tilbake noe som de vet har en løs/dårlig kontakt uten å rette feilen?

Se etter løse kontakter på kretskortet. Den som gir strøm til gløding er 4-pins nederst på kortet, ved siden av strømkontakten (når apparatet henger rett vei). Pinne nr 3 og 4 går til glødetråden.

Frem med loddebolten om det er kontakten på kortet som er løs, og/eller skift pinnene på ledningen(e) som går inn i hunn-kontakten.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

oppdatering: demonterte varmeapparatet og fant ikke noe problem med kontakt på kretskortet. Åpnet derfor selve brenneren (om det er det det heter...) og så på kontakten i andre enden av ledningene. Her var kontaktene helt irret i stykker så det var ganske klart at det var her feilen var. Byttet ledninger og kontakter og varmeren virker helt fint igjen. Igjen takk for råd som gjorde det mulig for meg å feilsøke. 

Redigert av Alve (see edit history)

Så bra at det ordnet seg. Jeg tenkte ikke engang på kabelskoene til glødespiralen i brenneren.  Dette måtte jo være quick fix av den som hadde den til service. Regner med at det ble skiftet glødespiral og veke, og da hadde dette vært kurant å finne ut av. Slett arbeid.

Håper du brukte ledninger som tåler varme, og ikke "lampettledninger"?

363007.jpg

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...