Alve Startet 10.April.2020 Link til dette innlegget Startet 10.April.2020 Har en wallas 3200 parafinvarmer som ikke vil gi varme. Har hatt den på service der de forklarte at det var en dårlig kontakt på printkort/kretskort. De fikk varme på den, men den vil ikke varme når jeg har montert den i båten igjen. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre/se etter for å løse problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.April.2020 Link til dette innlegget Svart 10.April.2020 Hvilket serviceverksted leverer tilbake noe som de vet har en løs/dårlig kontakt uten å rette feilen? Se etter løse kontakter på kretskortet. Den som gir strøm til gløding er 4-pins nederst på kortet, ved siden av strømkontakten (når apparatet henger rett vei). Pinne nr 3 og 4 går til glødetråden. Frem med loddebolten om det er kontakten på kortet som er løs, og/eller skift pinnene på ledningen(e) som går inn i hunn-kontakten. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Alve Svart 10.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2020 Takk! Da er det å demontere igjen og se på kontaktene du nevner. Supert med god beskrivelse av hvilke kontakter som må sjekkes! Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.April.2020 Link til dette innlegget Svart 10.April.2020 Glemte å nevne at du kan også spraye kontaktene med kontaktspray, 556 eller noe lignende, for å oppnå bedre kontakt. Du kan også ringe meg når du holder på, selv om det er Påske. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Alve Svart 10.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2020 Takk igjen. Dette var service! Hvordan når jeg deg om jeg skulle se at det kunne vært greit med enda litt bistand pr telefon? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.April.2020 Link til dette innlegget Svart 10.April.2020 På tlf: 900 18 209 omtrent 24/7, hele året. Helst ikke før kl 10:00, men gjerne til midnatt, også helger. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Alve Svart 12.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2020 (redigert) oppdatering: demonterte varmeapparatet og fant ikke noe problem med kontakt på kretskortet. Åpnet derfor selve brenneren (om det er det det heter...) og så på kontakten i andre enden av ledningene. Her var kontaktene helt irret i stykker så det var ganske klart at det var her feilen var. Byttet ledninger og kontakter og varmeren virker helt fint igjen. Igjen takk for råd som gjorde det mulig for meg å feilsøke. Redigert 12.April.2020 av Alve (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Så bra at det ordnet seg. Jeg tenkte ikke engang på kabelskoene til glødespiralen i brenneren. Dette måtte jo være quick fix av den som hadde den til service. Regner med at det ble skiftet glødespiral og veke, og da hadde dette vært kurant å finne ut av. Slett arbeid. Håper du brukte ledninger som tåler varme, og ikke "lampettledninger"? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.