Jump to content

Edit History

HansH

HansH

Dette er svindyre saker som det i hvert fall lønner seg å prøve å reparere på. Jeg har liknende oppsett i min P50 fra 2007.

De produseres av konsernet Kendrion (tidligere Thoma Magnettechnik). Princess bruker disse på mange av sine modeller. Tror akkurat den modellen du har nå er gått ut av produksjon.

 

https://www.kendrion.com/industrial/ims/en/

 

Ut fra beskrivelsen av feil så vil jeg gjette på begynnende korrosjon og derved litt dårlig forbindelse. Koble fra batteriet og skru ut og åpne de delene som kan åpnes. Prøv å pusse bort evt irr og korrosjon og sprøyte inn rikelig med elektrospray, type CRC 2-26 e.l. I tillegg til å teste separat som nevnt over. Dette er som beskrevet over et relè eller sikring som drives elektrisk inn/ut (av/på) ved hjelp av en elektromagnetisk aktuator (solenoid).Jeg hadde et liknende problem ifjor med styring av vinsjen i baugen. Den ville ikke reagere på signalet fra bryteren på dashbordet og jeg fikk da ikke ut ankeret. Etter litt feilsøking fant jeg frem til denne aktuatoren i et skap akter:

+328337374_2019-09-0814_43_01.jpg.7aaf95237cee886cd47d5f19df4b7701.jpg

Jeg flyttet aktuatoren manuelt i "på"-stilling. Sprøytet rikelig med CRC og slo deretter bryter inn og ut mange ganger. Etter det fungerte den perfekt resten av sesongen. Planlegger å teste funksjonalitet på de tre ulike aktuatorene igjen nå ved sesongstart på samme måte. De står i to el-skap i lasterommet akter slik bildene nedenfor viser. Ser ut til at din kamerat har nokså likt oppsett. 

 

 

Bilde_08_09.2019,_14_43_00.jpg

 

 

Bilde_08_09.2019,_14_43_09.jpg

HansH

HansH

Dette er svindyre saker som det i hvert fall lønner seg å prøve å reparere på. Jeg har liknende oppsett i min P50 fra 2007.

De produseres av konsernet Kendrion (tidligere Thoma Magnettechnik). Princess bruker disse på mange av sine modeller. Tror akkurat den modellen du har nå er gått ut av produksjon.

 

https://www.kendrion.com/industrial/ims/en/

 

Ut fra beskrivelsen av feil så vil jeg gjette på begynnende korrosjon og derved litt dårlig forbindelse. Koble fra batteriet og skru ut og åpne de delene som kan åpnes. Prøv å pusse bort evt irr og korrosjon og sprøyte inn rikelig med elektrospray, type CRC 2-26 e.l. I tillegg til å teste separat som nevnt over. Dette er som beskrevet over et relè eller sikring som drives elektrisk inn/ut (av/på) ved hjelp av en elektromagnetisk aktuator (solenoid).Jeg hadde et liknende problem ifjor med styring av vinsjen i baugen. Den ville ikke reagere på signalet fra bryteren på dashbordet og jeg fikk da ikke ut ankeret. Etter litt feilsøking fant jeg frem til denne aktuatoren i et skap akter:

+328337374_2019-09-0814_43_01.jpg.7aaf95237cee886cd47d5f19df4b7701.jpg

Jeg flyttet aktuatoren manuelt i "på"-stilling. Sprøytet rikelig med CRC og slo deretter bryter inn og ut mange ganger. Etter det fungerte den perfekt resten av sesongen. Planlegger å teste funksjonalitet på de tre ulike aktuatorene igjen nå ved sesongstart på samme måte. De står i to el-skap i lasterommet akter slik bildene nedenfor viser. Ser ut til at din kamerat har nokså likt oppsett. 

2019-09-08 14.43.01.jpg

 

Bilde_08_09.2019,_14_43_00.jpg

Bilde_08_09.2019,_14_43_09.jpg

HansH

HansH

Dette er svindyre saker som det i hvert fall lønner seg å prøve å reparere på. Jeg har liknende oppsett i min P50 fra 2007.

De produseres av konsernet Kendrion (tidligere Thoma Magnettechnik). Princess bruker disse på mange av sine modeller. Tror akkurat den modellen du har nå er gått ut av produksjon.

 

https://www.kendrion.com/industrial/ims/en/

 

Ut fra beskrivelsen av feil så vil jeg gjette på begynnende korrosjon og derved litt dårlig forbindelse. Koble fra batteriet og skru ut og åpne de delene som kan åpnes. Prøv å pusse bort evt irr og korrosjon og sprøyte inn rikelig med elektrospray, type CRC 2-26 e.l. I tillegg til å teste separat som nevnt over. Dette er som beskrevet over et relè eller sikring som drives elektrisk inn/ut (av/på) ved hjelp av en elektromagnetisk aktuator (solenoid).Jeg hadde et liknende problem ifjor med styring av vinsjen i baugen. Den ville ikke reagere på signalet fra bryteren på dashbordet og jeg fikk da ikke ut ankeret. Etter litt feilsøking fant jeg frem til denne aktuatoren i et skap akter:

+

Jeg flyttet aktuatoren manuelt i "på"-stilling. Sprøytet rikelig med CRC og slo deretter bryter inn og ut mange ganger. Etter det fungerte den perfekt resten av sesongen. Planlegger å teste funksjonalitet på de tre ulike aktuatorene igjen nå ved sesongstart på samme måte. De står i to el-skap i lasterommet akter slik bildene nedenfor viser. Ser ut til at din kamerat har nokså likt oppsett. 

2019-09-08 14.43.01.jpg

Bilde_08_09.2019,_14_43_00.jpg

Bilde_08_09.2019,_14_43_09.jpg



×
×
  • Create New...