Regina III Svart 7.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2015 Jeg lagde en enkel versjon med sykkelcomputer på forrige båt. Ja det virket, men det ble selvfølgelig ikke meter som ble målt. Det var mulig å juster noe, men ikke nok til å få til meterteller. Jeg måtte rene om for å få meterverdi. Det ble bedre tall med en operert skritteller. Men obs, slike tellere kan baare telle oppover, så en må huske/notere verdi og starte på nytt for anker opp. Det ble en stor nytelse å få skikkelig ned/opp teller i meterverdi! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Jeg har en til slags, men nå lurer jeg på om jeg skal montere den , det går jo mot vinter, å noe skal man jo gjøre med båten i den tia. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Akab Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Hvis kjettingteller vurderes ville jeg sett på Maxwell AA710 Wireless Windlass Control & Rode Counter Kit - Dyrt og fint!: https://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=58470 Komplett installasjonssett, inklusive magneter og sensor. Installerte denne selv på en 27 år gammel Lofrans vinsj I sommer. Drilling av hull til magnet I kabelar gikk greit, søyledrill gir presist resultat (kabelar var ikke forberedt for kjettingteller). AA710 er enkel å installere og har en rekke funksjoner tilgjengelig, bl.a. ekstra ankerspill, thrusterkontroll, frie kanaler til styring av aux. utstyr. Gode erfaringer så langt I sommer, og avlesning stemmer godt med marking på kjettingen. Største forskjell fra øvrige produsenter: Det er automatisk innhivingsfunksjon som hiver opp til forhåndsdefinert lengde (typisk 1,5 meter), slik at båtfører kan fokusere på manøvrering. Siste drøye meteren kan hives inn når man har kommet seg vekk fra ankringsplass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.