Engers Startet 11.April.2020 Del på Facebook Startet 11.April.2020 Jeg har en Bavaria 33 Sport fra 2008 som jeg har kjøpt ny kalesje til. Når det gjelder trykknappene rundt vindskjermen/frontrutene, så er ikke disse montert i kalesjen. Jeg må da lage hull til disse i kalesjen. Disse hullene må være 8-10 mm. Er det noen her som kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i en hulltang el.l. til å lage disse hullene? Hvor kan man få kjøpt en sånn tang / eventuelt leid... Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 (redigert) Du bør heller bruke en slik hullpipe (også kalt hullstans), i riktig størrelse. Du får de hos Watski, og jeg mener Biltema også har disse. Jeg har forøvrig aldri sette en hulltang som kan lage hull i den dimensjonen du ønsker, men om det finnes, høres det ut som et fryktelig dyrt verktøy. Redigert 11.April.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Hull tang får du mange steder for eks Biltema ,koster under 50kr felleskjøpet eller Clas Ohlson har også. Trenger du litt større hull koster ett sett med hullpiper heller ikke stort. Sitér dette innlegget Link to post
olsyno Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Da jeg kjøpte ny havnekalesje hos Agder Kalesje fulgte det med en hullpipe. Du trenger en hullpipe som fås kjøpt i riktig dimensjon hos de fleste verktøybutikker, hammer og en slett plastplate («mothold»). Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 mawilu skrev for 3 timer siden: Hull tang får du mange steder for eks Biltema ,koster under 50kr felleskjøpet eller Clas Ohlson har også. Trenger du litt større hull koster ett sett med hullpiper heller ikke stort. Ja du får kjøpt disse hull tenger mange plasser. Men de fleste er rene søppel. Og det er bare å glemme å bruke de til hull i en kalesje. Her snakker jeg av erfaring. Hullpipe er eneste rette. Det er også det som anbefales av kalesje produsenter. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
mawilu Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Helt enig Okkaby,trådstarter spurte hvor han kunne få kjøpt hulltang det svarte jeg på men siden han trenger større hull nevnte jeg hullpiper som en løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.