DGs17 Startet 11.April.2020 Link til dette innlegget Startet 11.April.2020 Hei Har en Buster xxl som jeg har fjernet gammel bunnstoff på med bunnstoffjerner 1852. Det fungerte greit. Noen steder er det litt bunnstoff igjen, andre steder er det ned til primeren, og i noen små felter ser jeg litt aluminium (litt korridert). Skulle prime den og stoffe den og gikk til Maritime Bergen for å få primer. Fikk en enkomponents primer for Hempel som heter "underwater prime". Smørte den på i god tro. Når jeg skulle ha mer til neste lag fikk jeg vite av en annen i butikken at jeg ikke kunne bruke den da den ikke ville hefte. Forstod det slik at den kunne brukes dersom det var primer eller stoff fra før, men de var usikker på om det var noe i primeren som kunne reagere på aluminiumen. Har tre valg: 1. dersom den ikke reagerer med aluminiumen kan jeg enten ta ett lag til med samme og stoffe deretter 2. bruke en 2 komponent primer oppå for å lukke bedre 3. fjerne den jeg nettopp tok på å starte på nytt Noen som har noe kvalifiserte råd :-) Takker Dan Sitér dette innlegget Link to post
IJssel Coatings Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 For det første, du er nok nødt å fjerne all gammel bunnstoff før du legger primer. Og når du har begynt med 1-K primer, må du også fortsette med 1-K primer, det går ikke med 2-K oppå 1-K. Men du kan, som du skriver i punkt 3, fjerne det og begynne med 2-K epoksyprimer, 5 strøk, da er det tett, og stoffe etterpå. Sitér dette innlegget www.dycas.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.