Jump to content

Volvo Penta 2003 Starter - Mulige problemer

Arne2

Recommended Posts

Med litt lavt startbatteri, så opplevde jeg at det var akkurat som startmotoren hadde "små pauser" at den ikke klarte å trekke motoren med et "jamt turtall".

Så målte jeg batterispenningen, bant ut at den var litt lavt og ladet opp startbatteriet. Den starter, men fremdeles så er det noe litt rart, med "litt rar" lyd og lanskje litt periodevis dropp i turtall.

Ser for meg at hvis det dreier seg om en starter som begynner å bli sliten, så er det bedre å reparere før det utvikler seg til en litt større skade. (hvis det er mulig.)

Er det noen som har erfaringer med dette og som har noen tips? Hvor får man tak i en ny starter og eventuelt "smådeler" eller "slitedeler" for reparasjon?

Er det eventuelt noe problem med å skru ut starteren på VP 2003?  

Skal man tro at dette er en skade som vil utvikle seg fort, slik at jeg kan rene med å bli liggende et sted uten start, eller er det mulig "å se an situasjonen" og hvordan utviklingen blir?

Vil være takknemmelig for tilbakemelding vedrørende denne startren og for andre startere også, for de fungerer vel sannsynligvis litt likt, og det er vel sikkert noen her på forumet som har opplevd "en sliten starter" som eventuelt tok kvelden.

Redigert av Arne2 (see edit history)
  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...