Jump to content

Baupropell motor under vann,kasseres?

dreamen

Recommended Posts

Ville først og fremst fått den ut fra der den står nå. Korrosjonen har tydeligvis startet og kan sikkert fort gi feilaktige målinger? Jeg ville gitt den et bad i varmt vann, så sitronsyreløsning for å få bort alt salt og lett korrosjon, nytt bad med ferskvann og evt nøytralisere med natron. Så stekeovn og wd40. Og så ville jeg målt/testet den. Koster lite å prøve og blir den stående der den er er sikkert svikt/feil veldig sannsynlig innen kort tid.

Sikkert aller best å plukke den fra hverandre som Hulda sier, sørge for ny grease i lagre osv! Men vet med meg selv at jeg fort hadde mistet motet på den oppgaven hvis det involverte alt for mye vold, kutting av ledere osv ?. Men mulig disse er enkle å plukke ned? Ville fjernet evt elektronikkbokser som henger på og tatt disse for seg selv, men om det er saltvann på printkort osv så er det egentlig samme oppskrift - så raskt som mulig.

Redigert av Fantino (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...