kjellboe Startet 11.April.2020 Link til dette innlegget Startet 11.April.2020 Skal det være en løs kule inni tomgangsdysa på denne gasseren? Hullene i bunnen og på siden av dysa er åpne, men det ser ut til og være en kule i dysa som sperrer mot hullet på enden skruehodet er. Skal jeg kunne blåse igjennom denne dysa? Og hvor får jeg tak i deler til disse forgasserene? Lekker heftig i bunnen av gasseren også.... Håper noen som har klådd på disse før kan hjelpe meg med sin visdom ?? -Kjell Sitér dette innlegget Link to post
kjellboe Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 (redigert) Ingen som vet noe om disse dysene? Det står solex 60 på de. Og motoren starter bare om jeg spruter bensin i gasseren... Redigert 13.April.2020 av kjellboe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Uten at jeg er ekspert, dysene ligner litt på de som er på Solex 44PAI. På 44PAI deformeres dysen når den monteres, og kan derfor kun monteres en gang... og må monteres riktig på første forsøk! Til mine 44PAI kjøpte jeg et kit fra Mikes Carburator. men det var uten tomgangsdyser,. De fikk jeg fra et firma som het Forgasserservice, men tror de er nedlagt nå... Misab.se kan ha... https://www.misab.se/mobil/artikel.php?kid=4-142&sok=&id=1427 Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
kjellboe Svart 18.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Dette må sjekkes :) Jeg fant ut at bunndelen i motoren var dårlig, så når nyoverhalt blokk kommer til uka, så får jeg fortsette og forske :) Vet du om jeg skal kunne blåse gjennom dysa? Mvh Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.