Jump to content

levetid Yanmar 2GM

seilklarkrs

Recommended Posts

Hei

Motoren er på overtid skriver Hulda, mulig det, men også fullt mulig at du vil kunne ha motor mange år fremover. Dette er noe av det beste som er produsert av denne kategori motorer. Dersom motoren har vært godt vedlikeholdt og går greit nå uten å gå varm ved belastning vil du med litt vedlikehold sans kunne kjøre problemfritt også videre fremover. Viktig å bytte anmoder, det er en i bakkant av toppen og en på styrbord side ved matepumpa. Kjør gjennom ferskvann og frostvæske når båten skal ligge lenge, og selvsagt ved opplag om høsten. En t-ventil og ditto slangestump på inntaksslangen gjør dette til en svært enkel operasjon.

Jeg har samme motor, aldri vært noe problem med denne, men er nøye på å kjøre gjennom ferskvann/frostvæske når mulig.

Lettstartet og fin. Anbefaler et søk eller 3 på 2gm.

Er klar over det mulige problemet Hulda, men det har fungert supert for meg og tidligere eier, identisk motor. Det er neppe spesielt kritisk dersom annodene skulle bli uvirksomme så lenge motoren er toppet med frostvæske med ditto beskyttelse mot korrosjon.  Men nå et jeg temmelig nazi med å kjøre gjennom heksebrygget mitt etter endt båttur. Det blir da i praksis som å ha en ferskvannskjølt motor, men med mindre mikk og makk som kan gå i stykker. Les: varmeveksler,  sjøvannspumpe, slanger.

Forøvrig også viktig å sjekke termostat, slik at motoren ikke går for varm ( fare for krystallisering av salt)  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...