Kaptein Bang Startet 12.April.2020 Link til dette innlegget Startet 12.April.2020 (redigert) Jeg er en utpreget amatørskipper med lite teknisk innsikt, og jeg har gjennom årene feilet mye i båten og på sjøen. Jeg har kløna og rota, men har gradvis blitt flinkere. Uavhengig av kompetanse har lysten og iveren etter å være i båt og på sjøen alltid vært der, og nå nytes båtlivet året rundt. Dette tenkte jeg å dele litt av i denne tråden fremover. Fordi jeg rett og slett digger alt som har med båt og gjøre, tråler jeg nettet etter tips og innspill for å lese om fin bruk av båt og få et enklere og bedre båtliv. Baatplassen.no (som jeg nok har 'runda') har vært en grullgruve for meg som leser alt jeg kommer over. Jeg gjør etterhvert en del selv ombord av både motorrelaterte ting og annet småplukk, og jeg kunne ikke gjennomført alt dette uten all den kompetansen og hjelpen jeg har fått av forumet her. Da hadde jeg stått på bar bakke. Jeg kan altså i liten grad bidra med tung kompetanse rundt båthold som det er veldig mye av på forumet, men livsnyting og fine dager er jeg god på. Derfor tenkte jeg at jeg kunne dele litt fra både bryggeseilas og båtturer. Jeg tar en del bilder og filmer en del (godværsfilming) med GoPro, og planlegger å fortsette med det. Kanskje litt gråværsfilming også kommer. Båten vår Loffen er en Princess 45, og ligger til daglig på Malmøya i Oslo som er 15 minutters kjøretur fra Bøler der vi bor. Loffen er bygget i 2003 og sjøsatt i 2004, og vi har hatt båten siden 2018. Loffen blir benyttet året rundt, denne vinteren kun til bryggeseilas. Men 'vi' har hatt mange hyggelige stunder i båten også denne vinteren. Pizza-stopp på Oscarsborg på vei til Son en onsdag i 2019: Vi som bemanner Loffen er en familie på fem pluss Otto - vårt firbente familiemedlem. Båtinteressen i familien varierer på en 10-punktsskala fra 10 (kapteinen) til 1 (15-åringen), så arvingene fra 13-18 år blir med når de har lyst (untatt feriene da - da er mannskapet på plass). Jeg er som nevnt en enkel amatør – men en amatør som digger den sakte tiden båtlivet gir. Etter en del år med alvorlig sykdom har jeg funnet ut at dette er den beste formen for både rehabilitering og rekreasjon - og det deler jeg gjerne. En sen sensommerkveld - 'må bare bli ute litt til': Nå i koronatider har det ikke blitt påskeferie i båten. Men vi har vært på brygga hver dag. Rederinnen har stått for vask, mens jeg (som er nyoperert og er kommandert av legestanden til å max løfte en kilo og holde meg i ro) har slikket sol. På fredag ble det en liten tur ut med Loffen rundt på den andre siden av Malmøya - til Skinnerbukta. Her er mitt første bidrag til tråden - en liten filmsnutt fra turen. Ship o´hoi. Redigert 12.April.2020 av Kaptein Bang (see edit history) Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Martine29 Svart 12.April.2020 Link til dette innlegget Svart 12.April.2020 Dette var fine greier både å lese og se. Godt med litt båtliv i disse tider. ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Bang Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Martine29 skrev for 15 timer siden: Godt med litt båtliv i disse tider. ? Enig. Det gjelder å ha noe fint å se frem til nå. Og lite slår båtlivet da. Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Pequod Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Hvor kjøpte du den sendeplata? Har jo Go-Pro selv, men har ikke brukt det på et par sesonger. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kaptein Bang Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Pequod skrev 1 time siden: Hvor kjøpte du den sendeplata? Jeg kjøpte den på: https://www.dx.com/p/ismartdigi-i465-outdoor-sports-waterproof-floaty-frisbee-for-gopro-hero-2-3-3-4-session-5-6-sj4000-orange-2015118.html#.XpR7qFMzZ24 dx.com er en samleside med mange leverandører, og utvalget varierer hele tiden. Mye gopro-tilbehør her: https://www.dx.com/s/gopro?cateId=0 Jeg har blant annet kjøpt mange fester til båten her. Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Pequod Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Kaptein Bang skrev 1 time siden: Jeg kjøpte den på: https://www.dx.com/p/ismartdigi-i465-outdoor-sports-waterproof-floaty-frisbee-for-gopro-hero-2-3-3-4-session-5-6-sj4000-orange-2015118.html#.XpR7qFMzZ24 dx.com er en samleside med mange leverandører, og utvalget varierer hele tiden. Mye gopro-tilbehør her: https://www.dx.com/s/gopro?cateId=0 Jeg har blant annet kjøpt mange fester til båten her. Takk for det! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
nie Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Takk for en fin tråd som handler om båtliv, bruk av båten og Ikke tekniske finurligheter? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Bang Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Blir nok ikke så mange tekniske finurligheter her av meg @nie . Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Kaptein Bang Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 I dag var vi i Loffen for å drikke kaffe, og det blåste mye fra nord. Brygga ligger jo i le for de fleste vinder, men i dag var det urolig selv inne hos oss. Målet med turen var todelt. Slappe av og se på sjøen, og sjekke Loffen under vann. Loffen har ikke vært på land siden sommeren 2018, og jeg får ikke tatt henne opp før i begynnelsen av mai. Greit å sjekke tilstanden. Jeg koblet kameraet på den lengste selfie-stangen jeg har (som kan brukes til månesjekk), og dytta så langt jeg kom under. Jeg må si jeg var overraska over hvor lite groe det er. Jeg fryktet at det var skikkelig ille, for på toppen av trimflapsene ser jeg fra overflaten at det vokser og gror. Det er litt ruer (?), men slett ikke ille. Hovedjobben blir å pusse og gnikke, og stoffe. Og ikke minst bytte sink. Sinkene må byttes asap, så om noen uker skjer det. Filmet det jeg gjorde - også i dag! :) Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Kaptein Bang Svart 18.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 (redigert) Corona setter sitt preg på alt om dagen, og hjemmekontor er påkrevd. Jeg har derfor installert meg i Loffen, og har fulle dager fra hjemmekontoret. Alle plassene hjemme er opptatt av selvgående skolebarn, og kone som har okkupert kontoret. Kontorplass i solen: Til uka er det meldt knallvær, og da tror jeg jammen jeg tar en dag på svai også. Loffen ligger på Malmøya i Oslo, og gjennom vinteren har jeg observert en rev mange ganger på overvåkningskameraet. Reven kommer støtt og stadig, og er på jakt etter noe å spise på. En av båtene hadde besøk av den inne i båten også, men var heldigvis ombord. Her er et av opptakene fra i vinter: På vei til 'kontoret' en morgen denne uka møtte jeg på den samme reven. Da var den på vei over broen fra Malmøya til Ormøya. Den virker veldig tam, og det tyder nok på at den er ganske trygg seg selv under bryggevandringene. Den er ikke redd for mye. Reven rasker over broen: Denne helgen har er vi kun på brygga. Pusler med småting, men mest av alt så nyter vi solen i le. Mange av de som har fått ut båten er godt i gang og bruker dagen til puss og vask. Selv så har jeg beina høyt, varm kaffe og rolig musikk. Tenker at sommeren er lang, og at det er plenty med tid til polering. Skipshunden Otto er med: Redigert 18.April.2020 av Kaptein Bang (see edit history) Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
MPS Svart 22.April.2020 Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Otto er en fin kar. Kan det stemme at det er en Cobberdog? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Bang Svart 22.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 MPS skrev for 13 timer siden: Otto er en fin kar. Kan det stemme at det er en Cobberdog? Ja eller ‘forgjengeren’. Labradoodle. Siste kullet før de begynte å kalle det cobberdog hos oppdretteren. Herlig krabat, så digger å være sammen med oss. Og er vi flere på båten, er det favorittstedet hans. Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Mizar Svart 22.April.2020 Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Kaptein Bang skrev 55 minutter siden: Ja eller ‘forgjengeren’. Labradoodle. Siste kullet før de begynte å kalle det cobberdog hos oppdretteren. -Er ikke cobberdog en egen rase, altså? Jeg hadde selv portugisisk vannhund i litt over 12 år. De er veldig like å se på! Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Captain Chaos Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 (redigert) Fint tråd, håper du fortsetter med deling av dine opplevelser og gjøremål her. Veldig fine bilder og filmer. Blir forøvrig helt "syk" av å lese den. Båten vår ligger dessverre i Sverige og siden man får 14 dagers karantene ved å krysse grensen så blir ikke det noe av. Den ligger på vannet klar til bruk, så det er tortur og selvpining å være her på BP nå og lese om folk som koser seg i båten...men jeg unner alle å bruke båten så mye de kan :) Redigert 23.April.2020 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Pequod Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Captain Chaos skrev for 3 timer siden: Fint tråd, håper du fortsetter med deling av dine opplevelser og gjøremål her. Veldig fine bilder og filmer. Blir forøvrig helt "syk" av å lese den. Båten vår ligger dessverre i Sverige og siden man får 14 dagers karantene ved å krysse grensen så blir ikke det noe av. Den ligger på vannet klar til bruk, så det er tortur og selvpining å være her på BP nå og lese om folk som koser seg i båten...men jeg unner alle å bruke båten så mye de kan :) @Tom Rør skrev følgende i coronadiskusjonsforumet: "Det er ikke sikkert vedkommende må i karantene. De jeg vet som har hentet båt i Sverige, har gjort det i dialog med tollvesenet eller noen andre. Forutsatt at de f.eks tok bussen rett ned, og ikke var innom butikk/systemet eller lignende, men hoppet rett i båten og dro hjem, slapp de karantene. Hvis de finner handleposer etc ombord, bærer det rett i karantene. Det er en fleksibel håndheving av regelverket mener jeg." Kanskje du bør sjekke ut om dette er riktig, @Captain Chaos??? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kaptein Bang Svart 25.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 Gamlis skrev On 23.4.2020 at 0.45: Er ikke cobberdog en egen rase, altså? Veldig like. Helt enig. Også i adferden. Cobberdogen er i ferd med å bli egen rase. I Australia er den etablert som rase, og mange er importert derfra for å bygge opp rasen her. Vår er labradoodle, og litt av begge deler. Samme oppdretter som jobber for å få etablert den som Cobberdog. Men en herlig hund å ha med på båten, for han er veldig sosial. Captain Chaos skrev On 23.4.2020 at 9.36: håper du fortsetter med deling av dine opplevelser og gjøremål her. Jeg fortsetter inntil noen ber meg om å la være. Håper du rask får båten hjem, @Captain Chaos! Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Kaptein Bang Svart 25.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 De siste ukene har jeg også hatt hjemmekontor, og da på båten. Vi er fem personer hjemme, som alle trenger PC og god sitteplass - og helst et rom for seg selv så det å trekke til båten har vært et fint 'ekstrarom'. Noen av dagene blir jeg bare på brygga, spesielt møtetunge dager da jeg gjerne kobler macen til tv'en, slik at jeg kan kjøre videomøte på en skjerm, og skrive på en annen. Videomøte på brygga: Andre dager legger jeg meg på svai. Jeg gjør helst det, da det er supert å få vinden i baugen, og sitte tett på sjøen å jobbe. Jeg drar ikke langt, enten kun rett rundt øya eller til Gressholmen eller Langøyene. Jeg ser litt an hvor det blåser fra, og forsøker å få sol mot akterenden. Det blir deilige dager. Deilig fredagskontor, med litt kald trekk fra nord. En litt kaldere dag med varme fra gassovn. På fredag tok jeg med GoPro-kameraet mitt, og dokumenterte litt. Jeg starter gjerne å jobbe på brygga før jeg kjører ut i 9-tiden. Da kommer jeg meg avgårde, før kaffen fyres opp. Fin rutine. Jeg rekker akkurat en kaffekopp, før jeg kaster ankeret i Skinnerbukta. Båtkontor må jo være det beste kontoret. Vi er heldige vi som kan benytte oss av den muligheten. Her er noen klipp fra fredag. Fortsatt god båthelg, folkens. Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Sholsen58 Svart 25.April.2020 Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 Ser jo helt fantastisk ut å kunne disponere arbeidsdagen sin slik?? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 25.April.2020 Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 (redigert) Kaptein Bang skrev for 4 timer siden: Veldig like. Helt enig. Også i adferden. Cobberdogen er i ferd med å bli egen rase. I Australia er den etablert som rase, og mange er importert derfra for å bygge opp rasen her. Vår er labradoodle, og litt av begge deler. Samme oppdretter som jobber for å få etablert den som Cobberdog. Da stemmer det bedre med at jeg trodde Cobberdog var en Australsk rase. Labradoodle er jo en blanding av labrador og puddel. Begge disse rasene stammer fra den eldre rasen Portugisisk vannhund ("portis"). Så krysser de labrador/puddel og får en labradoodle, krysser de egentlig rasen tilbake til opprinnelsen. Gjør ingen ting det.... Min Leo (ekte portis) hadde faktisk et kobberskinn i pelsen, bare sola fikk bleket den litt om sommeren. Dette må være en bortimot perfekt hunderase for å ha i båt, uansett hva de kalles egentlig. Redigert 25.April.2020 av Gamlis (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Kaptein Bang Svart 28.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2020 Sholsen58 skrev On 25.4.2020 at 23.06: Ser jo helt fantastisk ut å kunne disponere arbeidsdagen sin slik?? Ja det er jo veldig fint. Heldig med både jobb og båt. Og med den muligheten jeg har er det jo bare å nyte. :-) De siste dagene har det jo vært litt høy luftfuktighet, så det har blitt inne-jobbing. Da må peisen fyres : Nå meldes det om finere vær noen dager, og med løft i Vindfanger'n i Drøbak på torsdag ettermiddag må jeg nok starte den lange veien fra Oslo til Drøbak allerede i morgen. @Pequod hvis det blir bortekontor på deg, så kanskje vi sees. Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Pequod Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Kaptein Bang skrev for 10 timer siden: Nå meldes det om finere vær noen dager, og med løft i Vindfanger'n i Drøbak på torsdag ettermiddag må jeg nok starte den lange veien fra Oslo til Drøbak allerede i morgen. @Pequod hvis det blir bortekontor på deg, så kanskje vi sees. Ville vært hyggelig det, men planen om å dra til Borgen i går falt i fisk, så hjemmekontoret i dag er faktisk hjemmefra... Men jeg drar nok utpå i ettermiddag etter jobb. Så får vi se hvor jeg havner...Ikke umulig at det blir en overnatting på Borgen og gjemmekontor i båten torsdag... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kaptein Bang Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Daglig sitter jeg i Loffen og jobber, og får litt dårlig samvittighet over å tenke at 'corona-perioden' er ganske deilig. Jeg er selv alvorlig syk og i risikogruppe - jeg bør helst ikke bli smittet av covid-19, og det å kunne være 'isolert' og ha det så bra er sjeldent bra. Dager med sol reiser jeg ut på svai, og dager med litt gråere vær er jeg gjerne på brygga. Og noen dager flyttes kontoret til andre havner slik at kvelden også brukes der. Om jeg ligger på brygga, på Gressholmen, på svai eller på Oscarsborg så er det like fint. Og det har vært ganske godt at det også er gråere vær noen dager. Det er lettere å være effektiv på jobb da. På svai i Skinnerbukta - hjemmekontor: For et par uker siden ble Loffen heist på land i Drøbak. Vindfangeren løft og båtservice sto for løft og opplag på land. De gutta som driver der har virkelig forstått det. Knall service og fleksibilitet. Full tilrettelegging av strøm og vann, og bare smil og hyggelige samtaler. Skal du på land i indre Oslofjord, så anbefales Vindfangern! Film av opptak og utsetting igjen. Dette ble jo ganske bra? Loffen har nå ligget to sesonger på vannet, og den så overraskende bra ut under. På propeller og aksler er det påført PropOne for to år siden, og det holder veldig godt. PropOne er en coating som jeg tror holder et par år til. Det var ikke antydning til alger eller rur på akslene eller propellene, og det var fortsatt et godt lag igjen. I tillegg til stoffing og bytting av sink, så lakkerte vi også de to strippene nederst på skroget mot vannlinjen med sort bengalakk (fillete blå fra før). Personlig synes jeg det ble et løft utseendemessig. Det blir spennende å se hvordan dette holder over tid. Vi fikk også polert under fenderlista, og nå er nesten hele båten polert. Resten av jobben blir nok gjort i løpet av uka. Jeg tar litt og litt om gangen. Det blir ikke så lange øktene, men alt blir tatt til slutt. Vi har hatt flere netter i båten de siste helgene, men nettene har vært i hjemmehavn. Med regnvær og en del vind har vi valgt å ikke reise til overfylte uthavner i nærområdet. Regnværs-TV (jada - litt tv blir det av og til i båten også) og et glass hvitvin funker i hjemmehavnen også. TV og hvitvin i hjemmehavn en regnfull kveld: Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Onkel Lars Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Fin båt. Bare flott at du deler litt hverdagsligt båtkos med oss andre. Det eneste problemet er at denne forferdelige sykdommen " Misunnelse " dessverre kryper inn i huden på meg og ødelegger litt av gleden med å lese :-)). Hvorfor skal andre ha gullhår...jaja...det er både opp og nedturer i livet, ka kan me gjør :-)) Følger spent med videre. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Bang Svart 3.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 (redigert) For en pinsehelg! Det har vært en liten ferie. Vi har bare vært innerst i Oslofjorden, og med knallfint vær, et yrende båtliv og en blid familie på tur har dette vært veldig fint. Jeg har registrert at det et er en del som synes at 'nå er det for mange båter'. Det er fullt over alt. Jeg liker det. At det er mange som bruker båten sin altså. Det har vært et yrende liv. Fullt på alle de mest populære stedene. Men masse plass på andre steder. Det blir nok sånn i sommer. Et eksempel der det var plass er Bjørnebukta på Håøya som vi var på lørdag. Det var proppfullt i Sandspollen, i Sætre, på Oscarsborg og i Dragsund. Men da vi kom til Bjørnebukta i 1-tiden var det masse ledig. Etterhvert ble det mange som lå også der, men det var bare hyggelig. Når det tetter seg til - som det sikkert gjør i sommer - håper jeg folk tar det med ro - og er rause. Da blir det plass til alle. Bjørnebukta på Håøya Vi startet fredagen på Son Spa der vi møtte noen venner. Det var litt kluss med Dockspot, men hotellet ryddet opp og vi fikk plassen vår etterhvert. God service på hotellet, så det der er jeg overbevist om at de har endret til neste gang. Det er litt trangt for dockspot-plassene med longside tillegging, men med god tid så gikk det bra. Jeg filmet da vi kjørte ut og inn av havna, så her er et lite klipp av det. Vi gikk en tur sørover fra hotellet, og det har vi aldri gjort før. Vi har alltid orientert oss nordover inn mot Son. Sørover er det veldig fint, og neste gang skal den lengre turen legges dit. Etter et døgn på Håøya satte jeg familien av hjemme, og putret ut over igjen. Da var det jo fullt alle steder (som er litt sosialt). Jeg hadde lyst til å se litt folk, så jeg dro til Sætre og møtte venner fra hjemmehavnen. Jeg lå utenpå en båtvenns båt - ytterst i båthavna. Perfekt plass - stille og rolig om morgenen, friskt vann og mulighet for morgenbad. Sætre har blitt veldig fint. Det var kaos på restauranten på brygga med litt utrent kjøkken, men det løser seg nok utover sommeren. Og nå har det kommet pol, og andre fine butikker. Vi skal også tilbake hit ganske snart. Jeg er veldig fornøyd med helgen. En liten ferie, med masse båtliv, god stemning og hyggelige folk. Litt lite uthavn - men det blir det plenty av til sommeren. Jeg gleder meg. Perfekt plass ytterst på brygga i Sætre Søndag kveld/natt med venner på taket av båten. En skikkelig sommerkveld. Redigert 3.Juni.2020 av Kaptein Bang Samme bilde to ganger. (see edit history) Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Pequod Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 (redigert) Jeg er nok litt annerledes skrudd sammen enn deg. Jeg er mye mer introvert og noe sjenert overfor folk jeg ikke kjenner, og jeg foretrekker stille og halvtomme gjestehavner framfor stappfulle. Derfor tar jeg aldri hovedbåtferien min i fellesferien. Det er ikke det at jeg ikke er sosial, men jeg tar sjelden eller aldri første kontakt selv... Og jeg er også redd for å være til bry for andre, så jeg kjører heller et par timer ekstra framfor å dra inn i en havn der jeg ser det er ganske fullt og lete etter en passende plass. Nå er jo jeg på en jobbferietur som ikke var helt planlagt, jeg har gjemmekontor i båten og tøffer til ny havn når det måtte passe. Foreløpig er jeg kommet til Farsund. Egentlig skulle jeg bare til Vestfoldhavner som Langesund og Helgeroa... Jeg kikket innom Stavern, men ettersom flytebrygga (der jeg foretrekker å ligge) var nesten full, så droppet jeg å prøve å komme meg inn der jeg kunne ha fått plass - blant annet fordi det ville innebære å spørre folk jeg ikke kjenner om hjelp - og dermed endte det med at jeg dro helt til Valle istedenfor, der jeg kunne legge meg til i fred og rp, og derfra var det veldig lett å fortsette nedover framfor lengre inn i Langesundbukta.... Men jeg e enig med deg når det gjelder det å jobbe fra båten i disse tider - jeg kunne fortsatt sånn i månedsvis! Redigert 4.Juni.2020 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.