Kaptein Bang
Corona setter sitt preg på alt om dagen, og hjemmekontor er påkrevd. Jeg har derfor installert meg i Loffen, og har fulle dager fra hjemmekontoret. Alle plassene hjemme er opptatt av selvgående skolebarn, og kone som har okkupert kontoret.
Kontorplass i solen:
Til uka er det meldt knallvær, og da tror jeg jammen jeg tar en dag på svai også.
Loffen ligger på Malmøya i Oslo, og gjennom vinteren har jeg observert en rev mange ganger på overvåkningskameraet. Reven kommer støtt og stadig, og er på jakt etter noe å spise på. En av båtene hadde besøk av den inne i båten også, men var heldigvis ombord.
Her er et av opptakene fra i vinter:
På vei til 'kontoret' en morgen denne uka møtte jeg på den samme reven. Da var den på vei over broen fra Malmøya til Ormøya. Den virker veldig tam, og det tyder nok på at den er ganske trygg seg selv under bryggevandringene. Den er ikke redd for mye.
Reven rasker over broen:
Denne helgen har er vi kun på brygga. Pusler med småting, men mest av alt så nyter vi solen i le. Mange av de som har fått ut båten er godt i gang og bruker dagen til puss og vask. Selv så har jeg beina høyt, varm kaffe og rolig musikk. Tenker at sommeren er lang, og at det er plenty med tid til polering.
Skipshunden Otto er med: