Pequod
Jeg er nok litt annerledes skrudd sammen enn deg. Jeg er mye mer introvert og noe sjenert overfor folk jeg ikke kjenner, og jeg foretrekker stille og halvtomme gjestehavner framfor stappfulle. Derfor tar jeg aldri hovedbåtferien min i fellesferien.
Det er ikke det at jeg ikke er sosial, men jeg tar sjelden eller aldri første kontakt selv... Og jeg er også redd for å være til bry for andre, så jeg kjører heller et par timer ekstra framfor å dra inn i en havn der jeg ser det er ganske fullt og lete etter en passende plass.
Nå er jo jeg på en jobbferietur som ikke var helt planlagt, jeg har gjemmekontor i båten og tøffer til ny havn når det måtte passe. Foreløpig er jeg kommet til Farsund. Egentlig skulle jeg bare til Vestfoldhavner som Langesund og Helgeroa...
Jeg kikket innom Stavern, men ettersom flytebrygga (der jeg foretrekker å ligge) var nesten full, så droppet jeg å prøve å komme meg inn der jeg kunne ha fått plass - blant annet fordi det ville innebære å spørre folk jeg ikke kjenner om hjelp - og dermed endte det med at jeg dro helt til Valle istedenfor, der jeg kunne legge meg til i fred og rp, og derfra var det veldig lett å fortsette nedover framfor lengre inn i Langesundbukta....
Men jeg e enig med deg når det gjelder det å jobbe fra båten i disse tider - jeg kunne fortsatt sånn i månedsvis!