Jump to content

Edit History

ivar

ivar

Eika skrev 1 time siden:

Også er det jo selvfølgelig noen som er livredd for timer med tanke på bruktverdien når det en gang skal selges (har hørt eksempel på at folk mener båt og motor taper seg 1000kr pr brukstime)

hvis det er å unngå verditap som er viktigst så er det nok best å ikke kjøpe båt i det store og hele :giggle:

Mort1 skrev 34 minutter siden:

Javel. Kan du gi eksempler på det?

Mitt inntrykk er at forbruket på forgasser 2T varierer endel mer over turtallsområdet pga at en større eller mindre andel av bensinen går uforbrent ut i eksosen. Mine yamaha 60 og 80 2T går feks ikke spesielt økonomisk på moderat "økonomifart" men kommer lengst pr bensindråpe på tomgang  - eller på ca 85-90% gass.  Andre båter/motorer kan få helt andre resultater

ivar

ivar

Eika skrev 1 time siden:

Også er det jo selvfølgelig noen som er livredd for timer med tanke på bruktverdien når det en gang skal selges (har hørt eksempel på at folk mener båt og motor taper seg 1000kr pr brukstime)

hvis det er å unngå verditap som er viktigst så er det nok best å ikke kjøpe båt i det store og hele :giggle:

Mort1 skrev 26 minutter siden:

Javel. Kan du gi eksempler på det?

Mitt inntrykk er at forbruket på forgasser 2T varierer endel mer over turtallsområdet pga at en større eller mindre andel av bensinen går uforbrent ut i eksosen. Mine yamaha 60 og 80 2T (på går feks ikke spesielt økonomisk på moderat "økonomifart" men kommer lengst pr bensindråpe på tomgang  - eller på ca 85-90% gass.  Andre båter/motorer kan få helt andre resultater

• Create New...