Pasvik Startet 13.April.2020 Link til dette innlegget Startet 13.April.2020 Hei. Jeg er ny her og trenger litt hjelp. For ikke så lenge siden invisterte jeg i ny båt (en Silver Fox 18mod) med en Raymarine Axiom 9 kartplotter, uten noe særlig med kart på. Båten har jeg tengt å ha på Pasvikelva for det meste, med kanskje noen turer på fjorden utfor Kirkenes. Hvilke kart trenger jeg? Regner med at det ikke finnes noe dybdekart over Pasvikelva, men går det å få lagt inn for eksempel et satellitt bilde, så man ser bredden på elva i det minste? Det kartet som er på den nå viser alt for dårlig elvenes løp. Takk for svar. Kristoffer Sitér dette innlegget Link to post
vindmann Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Du kan sjekke ut C-MAP 4D MAX, skal også ha høyoppløselige satelittbilder og skal funke til Axiom/Lighthouse. Men aldri prøvd, så du får ta en prat med forhandler. Er et utsnitt som heter Bukta - Pechenga, kanskje det dekker ditt område. Nautisk Fritid er i hvert fall flinke, så ta en prat med dem og hør. https://www.nautiskfritid.no/categories/4d Sitér dette innlegget Link to post
Pasvik Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Takk for raskt svar vindmann. Skal prøve på det. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 14.April.2020 Link til dette innlegget Svart 14.April.2020 Både C-Map og Navionics har kart med satelittfoto. Du kan kikke på de via deres respektive nettsider. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.