R.O Startet 13.April.2020 Link til dette innlegget Startet 13.April.2020 Skulle vri litt på drevet for å lette arbeid med stoffing, men fikk ikke vridd på rattet. Tenkte umiddelbart at det var fordi hydraulikken manglet trykk etter at motoren ikke har gått på flere mnd... Men dette har begynt å murre litt i knotten. Er det riktig at man etterhvert vil miste trykk og ikke kunne svinge på drevet..? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Nei det tror jeg ikke er mulig det er jo ikke noen form for trykkakumulator på et drev. Hvilket drev er det du har? Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Bårdp skrev 6 minutter siden: Nei det tror jeg ikke er mulig det er jo ikke noen form for trykkakumulator på et drev. Hvilket drev er det du har? DPH drev... Tok tilfeldigvis et bilde av hydraulikk tanken for noen uker siden, litt usikker på om den er tom, eller vanskelig å se gjennom? En times kjøring til båten, så får ikke sjekket nivået her eller på rattet før planlagt sjøsetting på fredag. Men hvis dette ikke er normalt må jeg få satt av tid til fix.... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 (redigert) Mener å huske at du har DPH drev. Skal du vri drevet uten å starte motoren, så be en person vri på rattet mens du selv vrir drevet (til samme side, selvfølgelig). Bruker å funke greit. Red: Ser at du har DPH drev Redigert 13.April.2020 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Bonus skrev 6 minutter siden: Mener å huske at du har DPH drev. Skal du vri drevet uten å starte motoren, så be en person vri på rattet mens du selv vrir drevet (til samme side, selvfølgelig). Bruker å funke greit. Red: Ser at du har DPH drev Så du mener at det høres riktig ut at jeg ikke fikk vridd på rattet alene...? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Det er jo et servosystem og når motoren ikke går skal det nok mye kraft til på rattet for å vri drever om det i det hele tatt går. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Som @Bårdp sier, det er et servosystem, så det skal veldig mye kraft til på rattet om motoren ikke går. Jeg dreide alltid drevene på den måten jeg beskrev da båten var på land. Vil tro at alt er i orden Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Trådstarter har 1 stk DPH og det skal la seg svinge uten servo. Bruk litt kraft på rattet. Sjekk først om noe ligger innpå drevet samt om det fyllt på olje på ratt- tanken. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
R.O Svart 13.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Bonus skrev 55 minutter siden: Som @Bårdp sier, det er et servosystem, så det skal veldig mye kraft til på rattet om motoren ikke går. Jeg dreide alltid drevene på den måten jeg beskrev da båten var på land. Vil tro at alt er i orden Bårdp skrev 1 time siden: Det er jo et servosystem og når motoren ikke går skal det nok mye kraft til på rattet for å vri drever om det i det hele tatt går. Jeg hadde egentlig ikke veldig behov for å vri på drevet, og jeg konstaterte bare at rattet satt hardt, prøvde ikke med mye makt. Når man driver med båt er Murphy alltid med i bakhodet, så spørsmålet var om dette var indikasjon på at noe var feil. Men da antar jeg at alt er i orden.... Var akkurat nedom en annen båthavn enn der jeg selv har båten. Der stod en fyr med Volvo Penta genser og skrudde på et drev, så da lot jeg ikke den sjansen gå fra med, han bekreftet bare det dere skriver over.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.