Jump to content

Edit History

alfaalfa

alfaalfa

Har hatt 150 G1 i 5 sesonger, marsjet 50 knop. Brukte 1l/nm i 50 kn. En fantastisk motor til min lette RIB pga den utrolige motor responsen.

Ingen problemer, kun service hvert 3 år... mao ingenting. Kjørte XD100 olje på denne og den brukte "ingenting". Det ble vel ca 2-3%. Må innrømme at etter den var innkjørt, så merket jeg ikke så mye til det. Hadde en tank på ca 4 liter og kjørte mye. Dvs Gøteborg - Kristiansand fra Vestfold uten å tenke på olje.

Det kan hende jeg har vært heldig, men fikk ingen problem. En kompis kjøpte G1 150 HO på samme båt og hadde den i mange år. Også helt problemfritt. Han kan også ha vært heldig. Så har en på hytta også blitt påvirket, kjøpte først en G1 90 hk, før han også gikk til G1 150 HO. Det er også helt uten problemer. Kanskje heldig han også. Men det begynner å bli mindre  sannsynlig for flaks - så kan kun gi min anbefaling.

alfaalfa

alfaalfa

Har hatt 150 G1 i 5 sesonger, marsjet 50 knop. Brukte 1l/nm i 50 kn. En fantastisk motor til min lette RIB pga den utrolige motor responsen.

Ingen problemer, kun service hvert 3 år... mao ingenting. Kjørte XD100 olje på denne og den brukte "ingenting". Det ble vel ca 2-3%. Må innrømme at etter den var innkjørt, så merket jeg ikke så mye til det. Hadde en tank på ca 4 liter og kjørte mye. Dvs Gøteborg - Kristiansand fra Vestfold uten å tenke på olje.

Det kan hende jeg har vært heldig, men fikk ingen problem. En kompis kjøpte G1 150 HO på samme båt og hadde den i mange år. Også helt problemfritt. Han kan også ha vært heldig. Men det er mindre sannsynlig - så kan kun gi min anbefaling.

• Create New...