Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Mogens skrev 23 minutter siden:

Jøss. Ja det var ikke store forskjellen, MEN, jeg stusser på 1 ting. Etter hva jeg har lest på forumet her så ser det ut til at i hvert fall den 150hk skal ha service 1 gang hvert 3 år, eller ved 300 timer. Han jeg kjøper den 2007 modell 175hk E-tec av nå mente at det er hvert 5 år på de. Kan det stemme? 

Det er kun G2 som skal ha service hvert 5. år. 

Uansett er det jo å anbefale å bytte eller iallefall sjekke giroljen hvert år, spesielt hvis motoren er eldre enn 4-5 år.

Anoder må man jo også sjekke, samt bensinfilter/vannutskiller.

Impeller varer jo som regel minst 5-6 år uansett, så i praksis er det ganske lite som gjøres (trenger å gjøres) på en ordinær 3-års service på en E-tec motor. Tennplugger går også gjerne på timer, ikke år.

Teerex

Teerex

Mogens skrev 18 minutter siden:

Jøss. Ja det var ikke store forskjellen, MEN, jeg stusser på 1 ting. Etter hva jeg har lest på forumet her så ser det ut til at i hvert fall den 150hk skal ha service 1 gang hvert 3 år, eller ved 300 timer. Han jeg kjøper den 2007 modell 175hk E-tec av nå mente at det er hvert 5 år på de. Kan det stemme? 

Uansett er det jo å anbefale å bytte eller iallefall sjekke giroljen hvert år, spesielt hvis motoren er eldre enn 4-5 år.

Impeller varer jo som regel minst 5-6 år uansett, så i praksis er det ganske lite som gjøres (trenger å gjøres) på en ordinær 3-års service. Tennplugger går også gjerne på timer, ikke år.

Teerex

Teerex

Mogens skrev 16 minutter siden:

Impeller varer jo 5-6 år uansett, så i praksis er det ganske lite som gjøres (trenger å gjøres) på en ordinær 3-års service.

Tennplugger går også gjerne på timer, ikke år.

• Create New...